IN THE MOOD FOR XMAS

Julstämning

Behöver komma i lite julstämning och som hjälp på traven tar jag till denna juliga lista. Sedd hos många men rippad hos
Gilraen.

Har du köpt en chokladkalender?
Nej, inte i år. Känns lite konstigt att inte ha någon kalender alls faktiskt.
Om ja, har du öppnat några luckor för tidigt?
Som sagt..
Har du hunnit med att köpa julklappar?
Ja, en del. Tyvärr blir det spurt i början av veckan för att hinna köpa och skicka de som ska till Sverige.
Till vem är det svårast att köpa till?
Pojkvännen, helt klart. Han har alldeles för dyra vanor..
Dricker du alkoholfri glögg?
Ja, fast det är godast med några procent i åtminstone. Men då vi kommer upp i 15% blir det lite väl..
Har det hänt att du aldrig stressat inför julen?
Det har det säkert. Men de senaste åren blir det värre och värre.
Hur många stjärnor ger du till årets julkalender?
Inte sett svensk tv sedan jag kom till DK, än mindre julkalendern.
Säg en person som du velat säga “God Jul” till men aldrig vågat/orkat eller kanske glömt?
Glömmer ofta farmors bror + fru fast de ofta skickar pengar/biobiljetter till mig och brorsan. Och då jag väl kommit ihåg det har vi inte fått något av dem. Typiskt.
Vem är det som julpyntar hemma hos er?
Det blir väl jag då om det ska göras. Annars blir det ju liksom inte av..
Älskar du att få julklappar eller att ge bort?
Det är roligare att ge men det är klart att jag gärna får också!
Vill du fira julafton utomlands eller i vårt kära Sverige?
Räknas Danmark som utomlands...? För där bor jag ju nu och kommer fira också. Men tidigare år har jag alltid firat i Sverige även om jag inte alls är främmande inför tanken att resa bort.
Känner du någon julstämning nu?
Nej, tyvärr. Men det kommer i vågor, inte minst då jag åker in till stan - det är magiskt med all julskyltning. Inte minst Tivoli och Amagertorv, så vackert!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se