KAN JAG HÖRA DIG SÅ KAN DU HÖRA MIG

Som bekant kan det vara rätt lyhört i gamla hus. Glinkasvej är inte något undantagsfall. För närvarande hörs ganska högljutt mummel från grannen över trappen och jag kan även upplysa om att någon i huset är förtjust i att dammsuga ofta och länge. Troligtvis är det jeppen ovanför mig eftersom jag led i söndags morse vid 9-halv 10 tiden då man kunde höra borsten dras fram och tillbaka över trägolvet *gnissel*. Till råga på allt verkar ytterdörrarna vara gjorda av papp i stort sett då det är omöjligt att inte märka/vakna då någon går hemifrån alternativt kommer hem. Undrar hur mycket oväsen jag själv för..? Kommer på mig själv med att i det närmaste tassa över golvet för att det inte ska knarra då jag är uppe sent om nätterna. Känns som om det här med lyhördheten kan komma att hämma mig i vissa situationer (ehm!) för att slippa eventuella blickar från grannarna dagen efter..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se