SWEETTOOTH

Kräktrött på allt vad sötsaker heter nu! Tryckt i mig nästan en hel Noblesseask idag + några lussekatter och igår satt jag och plockade allt det göttaste ur den jättepåse med naturgodis dansken hade med sig från Göteborg. Kvar är bara den torkade frukten + allt chokladöverdraget samt massor med wasabi som är lite för starkt för känsliga mig just nu. Då jag vägde mig hos mormor och morfar hade jag faktiskt gått upp något kilo sedan början av november men det var visserligen med kläderna på samt efter middagen. Men idag har det nog blivit snäppet värre.. Ett nyttigare liv väntar efter nyår - tänkte försöka sluta helt med läsk (jag som älskar Coca-cola!) + det mesta i sötsaksväg också.. mest pga att jag inte vill sabba mina tänder ytterligare. Nu ska jag nog steka mig lite potatis och värma kvarbliven fläskestek till middag.

Kommentarer
Postat av: Tobias

Jullovet är helt vansinnigt på så vis - nu när jag är uppe i Kiruna hos min familj (jag studerar i Karlstad annars) så skippar jag frukosten helt, går upp till vårt rumsbord, häver i mig några chokladpraliner ackompanjerade av tre turkisk peppar-pastiller. Därefter tittar jag på TV i någon timme, kanske läser lite, går sedan och värmer lite julmat. Äter. Tittar TV, äter chips och choklad. Dricker julmust (-mycket- julmust). På kvällen sätter jag mig vid datorn, där jag blir kvar tills två på natten. Då går jag upp till vårt rumsbord, äter choklad, turkisk peppar och chips, sedan går jag ner igen, läser och somnar in. Proceduren upprepas sedan nästföljande dygn. Det är roligt med jul, men jag längtar efter slentrian!

Postat av: Goddess

Ja, kanske skulle bli lite nyttigare....(tänker jag sittandes med ett glas rött och kex med goda ostar till) nån gång i framtiden....

2006-12-28 @ 20:30:29
URL: http://goddessess.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Tobias: Hahaha.. det lät farligt det där, hade nog mått rätt dåligt efter ETT dygn (även utan turkisk peppar som jag inte kan med). Undrar vad det är som gör att man ser det som ett måste att bara äta skräp under julen - även om man längtar efter annat. Man bara "måste" göra slut på chokladen, chipsen, kakorna..

Goddess: Men vin och kex/ost ÄR ju förhållandevis nyttigt om man jämför med att trycka i sig godis..! Så det tycker jag helt bestämt är tillåtet som vardagslyx ÄVEN om man beslutar sig för att bli lite nyttigare i övrigt..

2006-12-28 @ 23:42:45
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se