INGEN NIGELLA

Som den matmamma jag är (eh, not - mina kvaliteter finns någon annanstans.. men var vet bara min pojkvän *haha*) bestämde jag mig för att slänga ihop lite kladdmuffins såhär på kvällskvisten enligt det här receptet. Något förbannat fel måste jag dock ha gjort för då jag tog ut den första plåten bara sjönk muffinsen ihop i mitten och trots 25 minuter i ugnen är de dessutom för kladdiga inuti. Andra plåten glömde jag dessutom i ugnen 7 minuter för länge men de ser lite bättre ut. Tänker absolut inte visa er någon bild, funderar på att slänga skiten...!

Kommentarer
Postat av: Hedgehog-Sara

men ååå - vad jobbigt. hoppas de smakar gott iallafall - de kanske går att äta med sked ;)

Postat av: Li

Har du Sju sorters kakor? I den finns det ett bra recept. Ids inte leta fram det nu men gjorde dom nyss idag så jag ska försöka skriva ur minnet.

2 ägg
2,5 dl socker
100g margarin eller smör
2 dl vetemjöl
1½ tsk vaniljsocker
1/2 tsk bakpulver
4 msk kakao

Vispa ägg och socker poröst. Blanda de torra ingredienserna och blanda ihop med äggsmeten. Rör till sist i det smälta smöret.
Fördela i formar och grädda i 200 grader i ca. 10-15 min.

2006-01-30 @ 23:45:28
Postat av: Li

Jo + 1 krm salt!

2006-01-30 @ 23:45:55
Postat av: Jonna

Receptet i sju sorters kakor är jättebra. Och såklart gott! Testa det istället! :)

2006-01-31 @ 11:07:02
Postat av: Ellinor

Sara: Det var knappt alltså.. och de var toksöta!

Li: Tack för receptet! Vad snällt, har inte den boken. Ska helt klart testas nästa gång!

Jonna: Det ska jag definitivt göra!

2006-01-31 @ 13:21:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se