MJO FÖR MELLOW

Mellow
Mellow - precis just där satt vi också

Förra fredagen då K var på besök spenderades kvällen på Mellow där vi käkade middag. Jag har tidigare bara besökt Tiki Room i samma lokal (fast i källaren) där det är både mysigt och serveras väldigt sjysta drinks indeed. Inte nog med att stället ligger i mitt favoritkvarter i hela stan (Birkagatan/Rörstrandsgatan), där verkar dessutom oftast vara lagom med folk (bara tre sällskap med oss som åt middag men det var iofs trettondagen) vilket är skönt. Servicen är också bra och maten helt klart godkänd även om det inte är några kulinariska mästerverk vi talar om. Jag åt fisk- och skaldjurscassolet vilket var okej - fast jag föredrar fisksoppa/gryta som inte är gjord med tomat som bas - och K gick loss på pärlhönan. Till efterrätt blev det en sagolik creme brulée med hallonsorbet och (inte goda) svartpepparsyltade päron medan K bara tog lite hallon- och kokosglass. Till det ett sjyst australiskt vin. Åt inte sådär överdrivet mycket tycker jag men i kombination med vinet mådde jag i alla fall sjukt illa efteråt, faktiskt så illa att vi var tvungna att sticka så jag fick lite luft. Det är ju inte Mellows fel så jag kan i alla fall rekommendera stället, kanske mer för atmosfären än maten (men creme bruléen måste ni testa!).

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag förstår verkligen att du gillar Birkagatan/Rörstrandsgatan. Jag har bott i kvarteret i 19 år och trivs grymt bra! Och personalen på Mellow är sjukt trevlig.

2006-10-02 @ 16:22:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se