PÅ DET FJÄRDE SKA DET SKE..

En duell jag missat, I'll be damned (eller ja, inte missat - snarare skjutit på..). Mig veterligen har jag inte blivit taggad men jag är så himla fräck att jag struntar fullkomligt i det!

Four jobs you have had in your life
Julkortssorterare
McDonald's biträde
"It-konsult" (mobiluppdaterare, men det lät bättre så!)
Journalist (måste jag väl få säga även om det rent tekniskt är praktik)

Four movies you could watch over and over
Älskar dig för evigt
Lost in translation
Amelie från Montmartre
Inkasso

Four places you have lived
Skövde
Järpen
Zürich
Yiftach (Israel)

Four TV shows you love to watch
Riket
Prison Break
SatC
Om barn

Four places you have been on vacation
Florida
Portugal
Aruba
Egypten

Four websites you visit daily
Min egen
Mail.com
Statcounter
Nyligen

Four of your favorite foods
Fiskgryta/-soppa
Svärdfisk
Tapas
Pekinganka

Four places you would rather be right now
Var som helst med K
På en varm sandstrand
Ätandes hotellfrukost på lyxigt hotell
Köpenhamn

Four bloggers you are tagging
Finns det någon därute i bloggsfären som inte gjort den så blir jag väldigt förvånad...

Kommentarer
Postat av: Ida

Å, har du varit på Aruba!!? Dit har jag tänkt åka på honeymoon om jag någonsin blir gift... Så nu får du berätta: Aruba - flipp eller flopp?

Postat av: Ellinor

Ida: Det var visserligen länge sedan jag var där men kan ändå lova dig - klar flipp!!! Paradiset :)

2006-01-29 @ 18:42:23
Postat av: Julia

Så du har bott i Järpen. Min uppväxtby.
Har du gått i skola där?

Hälsningar Julia

2006-01-29 @ 19:31:13
Postat av: Ellinor

Julia: Japp, bara 1 år på Racklöfska skolan (HR-TU).. därför jag bodde där men det var inte riktigt min grej. Fast Järpen är ett trevligt ställe - trivdes faktiskt där! Hur gammal är du? Vi kanske har gemensamma bekanta..

2006-01-29 @ 19:59:44
Postat av: Julia

Hej igen!

Fyller 26 i år. Gick samhälle på Racklöfska. Inte alls omöjligt att vi har gemensamma bekanta eller har varit på samma fester.
Vilket år började du i Järpen?

Julia

2006-01-29 @ 20:05:24
Postat av: Ellinor

Men då måste vi gått samma år i 1:an, tog nämligen ett sabbatsår först så jag började hösten ´96 om jag inte minns fel. Nog rätt troligt att vi varit på samma fester.. det var väldigt mycket av den varan där! Lite bekanta som är från byn.. Anders Brede, Micke Marberg, Emil Paulsson.. bekant? :)

2006-01-29 @ 20:17:58
Postat av: Julia

Jodå, jag är bekant med dem då räknade upp. Läste tyska med två av din klasskomisar också. Olle och Andreas hette de om jag inte minns fel.

2006-01-29 @ 20:22:40
Postat av: Ellinor

Helt rätt.. Vad kul, det här brings back memories! Stötte faktiskt på både Emil & Micke för bara ett par år sedan på krogen här i Sthlm men vi har tappat kontakten nu - trist! Var bor du nu? Skulle du mot förmodan stöta på någon av dem jag räknade upp någon gång måste du hälsa från mig..

2006-01-29 @ 20:28:09
Postat av: Julia

Det här var ju riktigt roligt!
Jag har skrivit på den blogg förrut. Har precis som du ett långdistansförhållande!

Jag bor i Östersund nu. Var ett bra tag sen jag träffade Micke men när det väl begav sig var vi ofta på samma fester. Sist jag hörde nåt om honom var det att han jobbar som kock i Sthlm.
Anders hejar jag på ibland.
Känner du några fler lokala förmågor?

2006-01-29 @ 20:35:59
Postat av: Ellinor

Du vet du hur jobbigt det är, blä :/ Men du har ingen blogg själv?

Jag var tillsammans med Anders ett tag däruppe och sedan blev jag JÄTTEKÄR i Micke, vi hånglade lite igen där för ett par år sedan.. :) Googlar faktiskt honom ibland och då står det att han är skriven i Ö-sund (om det nu är han) men jag vet inte? Han är söt iaf! Jag umgicks mest med det där gänget runt Anders året jag bodde där och sedan hade vi ju massa fester vi TU:are som du säkert var på? Shit.. just det, fanns en kille som hette Ante-nånting som var lite äldre och brukade köpa ut till mig. Sedan var det nån som hette Joppe som umgicks med en Kenneth och nån grek som också brukade hänga hos oss.. Du hör ju, minnena är grumliga från den tiden! Umgicks du annars med några i min klass? Jag tror de flesta av oss mest var med varann, det var mest jag & tjejen jag bodde med, Marita, som hängde med de "lokala förmågorna".. :)

2006-01-29 @ 20:49:19
Postat av: Julia

Kenneth och jag har gått i samma klass i 9 år så honom känner jag väl. Han är pappa nu mera.
Kostas (greken) är också en gammal god vän men det var länge sen jag träffade honom. Tror han bor i Sthlm nu.
Då borde du veta vem Markus Wittenström är. Han hängde ju mycket med Kenneth och Kostas.
Nej jag umgick nog inte direkt med några tu:are. Men jag hade en kort flirt med en kille som hetee Andreas Sarri. Han gick ett år över oss.

Jag började skriva på en blogg men kom av mig, kanske får ta upp det igen.

2006-01-29 @ 20:58:59
Postat av: Ida

Aa... härligt att höra flipp om Aruba!
Får visa sambon det här så kanske han får tummen ur någon gång ;)

2006-01-29 @ 21:25:55
URL: http://minlillablogg.blogspot.com
Postat av: Lindisen

Jag har inte gjort den.. ingen har utmanat mig.. :( Men nu tänker jag! Så det så!

2006-01-29 @ 22:51:34
URL: http://lindisen.com
Postat av: Ellinor

Julia: Blandade nog ihop folk lite grann för det var ju Witten jag menade som umgicks med Kenneth/Kostas.. Joppe var ju med Anders. Andreas Sarri känner jag inte igen tror jag, men däremot gick det ju en Mats Bergwall ett år över med som var med i en dokusåpa för ett par år sedan - Masterplan - och vann. Det var lite roligt!
Klart du får börja blogga igen, hur kan man låta bli?! :)

Ida: Haha, precis.. övertala honom till att knyta hymnens band genom att locka med bröllopsresan ;)

Lindisen: You do that! Eller you've done that såg jag! :)

2006-01-30 @ 19:51:34
Postat av: Mikael Marberg

Hmmmmm det talas en del om mitt namn här!??Vem är Julia som jag hånglat med, vilken ellinor är det?
vad är det här för sida!?Kenneth Löfstrand bor i norge trondheim bara så ni vet...Witten har köpt hus i Järpen.
Jag e tillbaka i sthlm och emil bor här med...
Kostas finns på nån sandstrand i grekland å hyr ut solstolar.
Är det ellinor med den "pytte lilla"handstilen?
ha det bra
Mvh
Micke

2006-02-01 @ 23:35:06
Postat av: Ellinor

Micke: Hrm.. oj, det var ju pinsamt - hittade du hit?! Det här är min (Ellinors) blogg.. hon med den "pyttelilla" handstilen ja' :) Julia har du nog inte hånglat med.. det var nog mig, för ett par år sedan där på Kellys då Emil var med också. Jag & Julia kom bara fram till att vi gått i samma skola, sedan pratade vi lite om vilka möjliga gemensamma bekanta vi kunde ha - det var så ditt namn nämndes.. Vad gör du i Sthlm nu då? Och var i stan bor du? Kram Ellinor

2006-02-02 @ 09:56:25
Postat av: Mikael Marberg

Men tjena ellinor, jag jobbar i stan och håller på med brandsäkerhet.jag bor i hägersten.du då tjejen vad gör du?konstigt hur man bara snubblar in i varandra?vem är Julia?
Kram Micke

2006-02-02 @ 21:58:44
Postat av: Ellinor

Micke: Lite lustigt faktiskt, du måste googlat dig själv för att hitta hit eller..? Jag bor i Upplands Väsby, jobbar som journalist på en lokaltidning + extra på en restaurang i stan. Gick högskolan nere i Skövde men flyttade upp igen för ca 1 år sedan. Umgås du & Emil fortfarande? Du MÅSTE hälsa honom från mig, om han kommer ihåg mig det vill säga!

Vet faktiskt inte vem Julia är.. bara att hon gick samhälle samma år som mig, du har säkert bättre koll än mig eftersom ni är från samma by :)

Nu = sängen! Du får gärna maila mig om du vill ist på [email protected] Kram kram!

2006-02-03 @ 00:44:35
Postat av: Julia

Jag missade att den här diskussionen fortsatte. Hej Micke! Jag är Julia som gick i Kenneths, Markus och Kostas klass, om du minns.
Jag hörde att Kostas flyttat hem till Sthlm, men då stämde det alltså inte.
Och sen var det Ellinor som hånglat med dig och inget annat :)

2006-02-08 @ 17:56:11
Postat av: Øistein

Micke! Hvor er min TV?

2006-12-22 @ 00:19:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se