INDIANERNA ÄR UTOMSOCKNES

Rätta mig om jag har fel, men visst saluför Apoteket piller av något slag som gör att man kan skjuta upp mensen två veckor om man t ex ska ut och resa...? Nu menar jag alltså inte den metoden som går ut på att man fortsätter på en ny p-pillerkarta då den gamla är slut (äter själv inte p-piller längre men under de typ sju år jag gjorde det var det något jag sysslade med ibland). Det är nämligen så att min mens skulle ha kommit för någon vecka sedan - och nej, jag är inte gravvo - vilket hade varit så perfect eftersom den då hade varit over and done with lagom till Beijing. Nu blev det ju inte så och eftersom jag inte ens haft några direkta känningar av den än (peppar peppar!) funderade jag på om det kanske vore möjligt att försöka skjuta upp den ytterligare istället. Fast det är väl säkert så att man ska ha tagit den en vecka innan förväntad mens eller något.. jaja, men är det värt ett försök om det nu finns sådana piller? Någon som provat?


Kommentarer
Postat av: Goddess

Jo det finns eller har funnits. Jag har ätit piller som skjutit upp mensen när jag var utomlands. Inte p-piller utan några andra. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad de hette, och det är ganska många år sedan. Fråga hon som vanligtvis skriver ut p-piller till dig- hon borde veta.

Postat av: Nettan

Det finns ett piller som heter primolut nor som du kan reglera mensen med. Dock är jag 99,9% säker på att du måste få det utskrivet av läkare/barnmorska.

2006-07-06 @ 22:41:16
URL: http://nettisan.webblogg.se
Postat av: Morris

Gestapuran och Primolut är receptbelagda.
Barnmorska eller doktor måste skriva ut!

2006-07-07 @ 07:31:01
Postat av: Ellinor

Alla: Sjutton också! Visste att det fanns.. men alltså är jag försent ute i och med att det var receptbelagt. Vilket pucko jag är.. :/ Men tack för svaren :)

2006-07-07 @ 11:10:32
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se