LANDSTÄLLET

Karta på landet

På fredag sticker jag med största sannolikhet ut till landet för några dagar. Det ligger där vid den röda pricken på kartan - någon kilometer in i skogen från gamla vägen mellan Eskilstuna och Malmköping. Farfar och farmor köpte stugan (från början byggd som en orienteringsstuga) 1969 och där finns nu - bortsett från själva boningshuset med tre sovrum - en gäststuga, en lekstuga samt en väldigt stor tomt. Det stora fältet utanför stugan planterade de granar på för typ 10 år sedan så om x antal år kommer tomten antagligen att vara väldigt mörk.. synd!

Jag och brorsan var väldigt mycket hos farmor och farfar samt ute på landet då vi var yngre men nu på senare år blir jag så otroligt uttråkad av att vara där. Det finns ju ingenting att göra förutom att sola om vädret är fint, läsa, spela kort, spela bocchia och äta typ. Men ett par dagar ska jag väl i alla fall stå ut nu, plus att Daniel + flickvän är där också så det gör det lite roligare. Dessutom ska det bli kul att träffa hunden Pepsi samt Daniels katt som de släpat ut över sommaren. Men jag längtar nog snart hem till stan igen...!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Själv så skulle jag vara glad. Du får åka till mitt älskade Sörmland! Jag vill också ut på landet, utan något störande moment. Det är så skönt! Njut av tillvaron!

Postat av: Ellinor

Angelica: Det ska helt klart bli trevligt med lite omväxling.. men asfaltsblommor som jag saknar snart alla bekvämligheter - internet, affärer närmare än 1 mil bort osv.. :) Men jag hoppas på bra väder, då ska jag sola och bada lite.

2006-07-31 @ 19:12:42
Postat av: Louise

Men det är ju sådant man ska göra när man slappar i en stuga :)! Hoppas ni får fint väder för då kan ni ju sola (bada?), ta med ett gäng tidningar och böcker. Och äta gott och somrigt ska man göra. Göra bärpaj kanske? Hoppas ni får det bra :)!

2006-08-01 @ 08:59:15
URL: http://alltljuspamig.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Louise: Jo, jag vet.. och jag som egentligen är bra på att slappa! Men inte utan tillgång till kabelTV och Internet tydligen :) Men tack, och det blir nog helt okej!

2006-08-01 @ 18:06:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se