NOJJIGA NIPPERTIPPAN

Min vana trogen börjar jag oroa mig för alla möjliga - och löjliga - småsaker lååångt innan jag ens börjat ta tag i flytten... som t ex

>> Kan man adressändra sitt LaRedoute-konto även om man flyttar utomlands eller måste man då slutbetala allt på en gång och stänga ner kontot? De finns inte i Danmark och i katalogen hittade jag en uppgift att det kostar 400:- (!) att skicka en order utom Sverige. Blir till att isf beställa till mammas adress sedan..

>> Är det krångligt att fortsätta betala sina svenska räkningar via ett danskt bankkonto (t ex LaRedoute då..)?

>> Kommer min lägenhet klara sig igenom besiktningen (lokaltidningen kommer ständigt med skrämselhistorier om folk som städat sina lägenheter i typ två veckor innan flytt och sedan åkt på saftig räkning i alla fall)?

Ja, ni hör ju.. (alltså, jag förväntar mig inte något svar på dessa frågor - de var bara exempel på min nojjighet)

Kommentarer
Postat av: Agneta

Jaadu, vad skulle man vara utan sina nojjor??? ;-D Det är lika bra att börja i tid så man hinner med det ordentligt.

Postat av: Ellinor

Agneta: Ja, det är väl så.. Fast jag önskar verkligen jag bara kunde "go with the flow" och inte analysera så mycket - gäller det mesta!

2006-07-25 @ 19:24:14
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Jessica

Du kan ju ha ett svensk bankkonto även om du bor i danmark. :) Lyckat till med flytteriet...

2006-07-25 @ 19:56:44
URL: http://sessan.squarespace.com/
Postat av: Ellinor

Jessica: Ja, fast man måste ju få in lite pengar ibland på det också (typ lön) för att kunna betala räkningarna... :) Men du har rätt, klart jag kan behålla bankkontot - tänkte inte på det.

2006-07-26 @ 10:46:56
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se