SHORTS-SHOPPING

ASOS-shorts
Har ju tidigare högljutt deklarerat att jag visst inte är någon shortsmänniska. Känner mig fortfarande inte helt bekväm (läs: 10 kg tyngre) i att t ex gå med dem på stan men här ute i förorten + utomlands (Beijing!) har jag inga som helst problem med detsamma.

Därför klickade jag hem ovanstående par häromdagen från ASOS och de anlände igår. Från vänster till höger: kortare variant i marinblått med rep i midjan, 81.26 på rea samt något längre med nedvik i midjan och knytband, 135.44 på rea.

Inte minst de första kan jag verkligen rekommendera - de är bekväma, ursnygga och sitter hur bra som helst och med det priset är de rena rama fyndet. Har ett par i beige sedan innan.

I paketet fanns också ett skärp jag ska ha i midjan till min randiga skjortklänning, ytterligare en ask med den finfina nagellacksremovern samt ett läppcerat med solskyddsfaktor 15. Allt för mindre än 400:-. Jag gillar ASOS!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja asos är underbart. Tack för tipset om shortsen! Letade efter de med nedvik i midjan men hittade dem inte men nu länkade du så snällt =) Tack!

Postat av: Ellinor

Sandra: You're welcome :)

2006-06-16 @ 13:22:38
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: madeléne

me like!

vad kostar det att få hem dem till schwäääden och kan man retunera å sådär?

2006-06-16 @ 13:49:39
Postat av: Ellinor

Madeléne: För de där grejorna kostade frakten 60:- (lite olika beroende på om man beställer tunga grejor, typ skor) och man kan returnera (fast man får betala returfrakten själv).

2006-06-16 @ 15:35:53
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: ida

Hur är shortsen i storlekarna? jag brukar ha 38 eller 29 på hm..

2006-06-16 @ 19:46:54
Postat av: Ellinor

Ida: Jag tog storlek 6 på båda som ska motsvara 34. De till höger kan nog sägas vara normala i storleken medan de andra är lite små (dock lagom för mig eftersom jag egentligen är en 32:a). Alltså, funderar du på att beställa de med nedvik och band så föreslår jag att du tar storlek 10 (38) medan du kanske bör överväga 12 (40) om du är en stor 38:a på de med rep i midjan. Hoppas det hjälpte dig något..

2006-06-16 @ 20:42:37
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: ida

Tack, toppen! Hellre lite stort än lite litet :)

2006-06-16 @ 20:47:21
Postat av: Amanda

Asos har ju så mycket fint!

2006-06-17 @ 16:25:56
URL: http://shopping.blogg.se
Postat av: Ellinor

Ida: Precis.

Amanda: Absolut! Mycket skräp med (inte minst bland smyckena) så man får botanisera lite..

2006-06-17 @ 17:39:21
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se