SMÖRANDETS KONST

Sovit som en stock (var kommer det uttrycket från?) i mellan 9 och 10 timmar och känner mig lite som om jag blivit överkörd av ett tåg! Man kan få för mycket sömn. Om några timmar är det dags att åka till restaurangen och med tanke på vädret hoppas jag på att det bara blir lagom med folk, inte galet som det var i torsdag. Roligt då var att vi fick besök av två journalister från DN som skulle ha med oss i någon artikel om krogar i Stockholm där man kan titta på matcher under fotbolls-VM (blir det galet!). Innan S visste att de faktiskt var journalister sa hon till mig att "De där släpper vi inte in, de passar inte in.. de är missbrukare". Okej att murvlar (särskilt medelålders män) ofta ser mer eller mindre nerdankade ut men snacka om fördomsfullt.. och det hade hon roligt åt resten av kvällen sedan. Hur som helst var det kul att se hur både A och S smörade.. allt skulle vara perfekt och de gick t o m till bordet med maten själva istället för att skicka mig. Sedan bjöd de (S är snål i vanliga fall!) på både kaffe och Limoncello. Men det var jag som fick dricksen, haha! I alla fall hoppas jag på lite av den varan ikväll med.. dricks alltså!

Kommentarer
Postat av: madeléne

för att vara en sparande-inför-resan-kvinna är du en redig BIG spender! ;)

2006-06-03 @ 15:50:32
Postat av: Ellinor

Madélene: Tycker du...?! Fast allt jag skriver om köper jag ju inte naturligtvis och gör jag det så står ju det. Jag har redan sparat allt jag behöver till resan, däremot försöker jag låta bli att shoppa kläder och skor åtminstone därför att jag tänker att det kan jag köpa i Beijing..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se