THE SMELL OF SUMMER

Är hemskt sugen på att investera i en ny, fräsch sommarparfym nu då det faktiskt börjar närma sig den varma årstiden (fast vissa dagar - som idag - undrar man ju..). I slutet av förra sommaren fick jag ju visserligen Amor Amor av pojkvännen och den funkar fortfarande men ni vet hur det är.. man vill ha något nytt.

Igår var jag i alla fall på Kicks och sniffade lite på Armani Summer Mania som jag fantiserat om ett tag.. sommarversionen av Mania som jag gillar jättemycket. Konstigt nog hittar jag inte så mycket information om just sommardoften men det tror jag beror på att jag läst någonstans att den bara släppts i Europa. Här fick jag åtminstone information om att den innehåller "..orange, mandarin, cassis buds, violet, peony, jasmine, sandalwood, white musk and white amber". På Kicks hade de bara (en enda!) 75 ml-flaska och det är egentligen way too much för min smak som helst köper 30 ml för att inte lessna. Vet inte om den finns i andra storlekar men den var inte dyr i alla fall.. 375:- för så mycket är ett bra pris. Får se om jag kanske väntar och köper den på taxfree istället men suktad är jag!

Vad använder ni (alt. vill ha) för sommarparfymer?

Armani Summer Mania

Kommentarer
Postat av: Nolia

Jag vill ha Stella Sheer, den luktar underbart! Har den vanliga Stella, men den känns lite för tung på sommaren. Hade egentligen tänkt att köpa den när jag ska ut och resa i sommar, men nu känns det tveksamt om jag kan vänta så länge...

Postat av: Ellinor

Nolia: Åh, ska sniffa på.. är dock inte så förtjust i "vanliga" Stella - blir så artificiell på mig. Visst vill man hellre tjäna lite pengar och köpa den på taxfree/utomlands men å andra sidan vill man ju ha den NU - har samma känsla..

2006-06-01 @ 12:04:21
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Liv

Har samma åretom-Echo från Davidoff.

2006-08-13 @ 11:14:34
URL: http://www.supergirl.webblogg.se
Postat av: Johanna

Har nu Chanels chance, luktar jättegott, har även Kenzos amour, den luktar ljuvligt, Jean Paul Gaultiers nya sommardoft luktar också väldigt gott!

2007-06-26 @ 11:09:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se