DET VÅRAS FÖR ZARA

Zarajacka

Det slog mig att jag ju alldeles missat att lägga ut min nya darling från Zara! Föll för den totalt då Klaus och jag såg den i butiken i Sturegallerian och sedan hastade vidare till Hamngatan då den bara fanns i M och L. Det var samma sak där men då jag frågade visade sig att den inte görs i mindre storlekar. Först då provade jag, mitt pucko, den och faktiskt satt den perfekt i M! Den är väldigt "Nippertippan", en benvit, skräddad jacka med bälte, lite puffig i armarna och.. alldeles alldeles underbar! Och (det här är faktiskt lite pinsamt) då K hade förvissat sig om att jag faktiskt älskade den och tänkte köpa den erbjöd han sig att stå för kalaset (1 195:-)! Till slut fick han det - nej, han är inte någon sugardaddy! - och jag vet inte hur många gånger jag tackat honom.. blev så glad! Men då fick jag förstås lova att bara ha den på mig då han är här.. *s*, "Killarna kommer kasta sig över dig i den". Knappast, men jag lär nog inte använda den dagligdags i vår i alla fall - vitt är inte den mest praktiska färgen att ha på ett ytterplagg såklart. Men vissa saker måste man bara ha ändå, även om de kanske kommer hänga och se snygga ut större delen av tiden. Jag älskar i alla fall min nya jacka (blev tyvärr ingen bild av mig i den med mobilkameran).

Kommentarer
Postat av: Hedgehog-Sara

oj - den är verkligen jättesnygg!!! Önskar jag kunde ha vitt, men så fort jag sätter på mig något i den färgen spiller jag =)

Postat av: Lindisen

Grymt snygg jacka!! Varför finns inte Zara i Göteborg?? *grr*

2006-03-19 @ 13:01:25
URL: http://lindisen.com
Postat av: Ellinor

Sara: Det är något omedvetet.. man är så rädd att man ska smutsa ner sig om man har något i vitt så då gör man det bara-för-att. Placebo-effekten :)

Lindisen: Du får komma till Sthlm och shoppa loss ;) Eller så köper du en massa fint i N Y istället, din lyckost som ska åka dit!

2006-03-19 @ 14:09:39
Postat av: Dan

Håller med, den var verkligen fin!

2006-03-19 @ 16:25:54
URL: http://dan.webblogg.se
Postat av: Anna-Karin

Vilken snygg jacka. Önskar att Zara fanns här i Örebro också.

2006-03-20 @ 09:03:17
URL: http://lillabella.blogspot.com
Postat av: Louise

Underbart fin!

2006-03-20 @ 14:39:53
URL: http://alltljuspamig.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Dan, Louise: Tack! Dessutom är den ännu finare än på bilden, den gör den inte rättvisa!

Anna-Karin: Tack. Tur att det inte är så långt till Sthlm, du får åka till storstaden och shoppa :)

2006-03-20 @ 21:06:32
Postat av: Lena

De har en skitsnygg svart kavaj där med en lite annorlunda krage, lite kinakragsstuk på den för 895:- som jag hittade och prövade igår. Vill ha!

2006-03-30 @ 15:53:31
URL: http://www.koala.nu/blahblah

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se