LITE FLIRT HAR INGEN DÖTT AV

Ja, trots att jag verkligen inte borde (mest pga att jag är nära ett sammanbrott då det är som mest stressigt) hoppar jag fortfarande in på restaurangen ibland då de behöver någon extra. Jag behöver pengarna och det är inte så att jag vantrivs, även om jag snarare borde ta det lugnt och försöka fokusera på mig själv istället just nu - vilket ju var syftet med min lilla "time out" från tillvaron (eller vad man ska kalla det). Hur som helst var jag där igår kväll vilket sög rätt allmänt* men en liten ljusglimt var faktiskt att en tidigare stammis - Ulf heter han - var där igen. Han brukade komma rätt frekvent i höstas men nu har jag inte sett honom på ett par månader vilket är rätt trist eftersom han både är trevlig som få samt "ögongodis"! Jag vet inte vad det är som gör att jag kommer på mig själv med att bete mig som en fnissig skolflicka då han är i närheten.. blir liksom så medveten om att han är där. Vi pratar inte ens speciellt mycket (fast jag - mitt dumma nöt - var naturligtvis tvungen att kläcka ur mig något i stil med "Har du varit bortrest?" och lade till "Jag är observant".. varpå han verkade lite förvånad över att jag lagt märke till att han inte varit där) utan liksom bara ler hela tiden - både han och jag - och han är väldigt artig och ska hela tiden flytta sig överdrivet mycket ur vägen för mig då jag kommer med brickor, öppna köksdörren för mig osv. Antagligen är det inte alls så att vi flirtar (och eftersom han faktiskt sa "Hej då Elin" då han gick är han nog definitivt inte intresserad av mig) och han är ju dessutom alltid där och dansar med en annan tjej - även om det inte verkar vara något mellan dem. Men hur som helst är det trevligt att få känna den där pirrande känslan lite grann, ja - jag har Klaus.. men det är så himla kul att bara få flirta lite oseriöst sådär emellanåt. A (arbetsgivaren) tycker det är galet underhållande att jag pratar om Ulf och frågar om honom med (har t ex fått reda på att han varit gift och nej, trots det och trots att han heter det han heter - vilket ju är lite av ett gubbnamn - är han nog bara i 35-40årsåldern) men han har åtminstone inte sagt det till honom. Nåja, hoppas i alla fall det inte dröjer flera månader innan jag får se honom nästa gång..

* Bokning på 25 personer = fakturering = ingen dricks för servitrisen som jobbade häcken av sig

Kommentarer
Postat av: rumbaqueen

Lite ögongodis och pirr är aldrig fel. Fortsätt du att med Ulf. Om du mår bra och blir glad av det så är det väl helt ok.

Postat av: Ellinor

Rumbaqueen: Det är precis så jag tänker med! Och det är ju inte så att jag gör någonting i alla fall..

2006-03-10 @ 14:30:58
Postat av: Li

Jag hoppar in på mina föräldrars restaurang när jag behövs. Fast jag vantrivs. Dumt av mig.
Jag brukar inte få så mycket dricks då jag är ganska ny och mina föräldrar ger mig för mycket uppgifter på en gång. Men att fråga gubbar om leg innan dom köper sprit "för att se om dom är över 18" brukar ge dricks ;)

2006-03-10 @ 19:11:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se