TEKNISK FRÅGA

Meckat hur länge som helst känns det som men jag får bara inte till det! Därför är min fråga till alla er som är mer insatta i webdesign än vad jag är.. Om man har gjort en egen bild/rubrik till bloggen, var i stilmallen (alt. i kodmallen för startsidan - jag vet inte?) ska man skriva in koden för att den ska ersätta den befintliga rubriken? Om ni tittar t ex på Hotspot så förstår ni hur jag menar.. jag vill alltså också ha en egendesignad rubrik som hon har istället för den tråkiga "Nippertippan" som det bara står nu. Men begriper som sagt inte vad jag måste byta ut för att den ska synas istället. Tacksam för hjälp! (Och nu måste jag sova!!!)

Kommentarer
Postat av: Hotspot

Hej nippertippan! Jag har gjort så att jag tillverkat en bild som jag var nöjd med (som är själva huvudet) sen lade jag bara in den med en vanlig bildtag i html koden på indexsidan. Färgerna ändrar du genom att ändra färgkoderna i koden. För att göra det behöver du veta lite färgkoder som är färger du gillar. Oj vad förvirrat detta blev, du fattar antagligen ingenting men det är faktiskt inte så svårt.

2006-03-15 @ 08:23:36
Postat av: Ellinor

Hotspot: Svarade i din blogg.. Som jag skrev så är det så att det där vet jag - däremot inte exakt var jag ska sätta in bildkoden (under header, h1 eller vad.. dvs, vad jag ska ta bort)?

2006-03-15 @ 10:44:51
Postat av: Fredrik

I kodmallen, efter efter header och h1, ja. Ersätt "${BlogTitle}" där med bildkoden. Det borde göra det.

Postat av: Ellinor

Fredrik: Tack för tipset! Ska pula lite med det ikväll tror jag så får vi se om jag får till 'et..

2006-03-15 @ 11:02:57
Postat av: Hotspot

Hej igen!
Nu har fredirk svara men som sagt var i bodyn, mellan taggarna och . Hoppas det funkar!

2006-03-15 @ 11:35:58
Postat av: Hotspot

där förvann taggarna (jag är så korkad) mellan div header taggarna iallafall

2006-03-15 @ 11:36:47
Postat av: Ellinor

Hotspot: Tyckte jag testade alla möjligheter inatt men ska fortsätta "fnula", annars får jag väl be Roland om hjälp om jag fortfarande inte får upp den :)

2006-03-15 @ 14:44:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se