WIN SOME LOSE SOME

Röd vintageklänningGrön sammetsklänning

Mitt vanligaste sökord på eBay är antagligen något i stil med "+dress +vintage". En av mina favoritsäljare har de allra ljuvligaste vintagekreationer och för lite sedan hittade jag dessa två godbitar jag lade bud på för att sedan vara så dum att jag gick och lade mig (auktioner i USA har ju en förmåga att sluta på småtimmarna svensk tid). Tragiskt nog vann jag inte klänningen till vänster men den andra lyckades jag kamma hem och i förrgår anlände den äntligen. Älskar verkligen skärningen och kjolen som är sådär härligt puffig men (och det är ett stort men) tvingades rätt snart konstatera att den är på tok för liten över axlarna och livet. Dvs, jag kan dra upp blixtlåset men att sedan röra sig i den skulle vara som att be om ett "ritsch-ratsch-filli-bom-bom-bom" (den är i sammet och mao inte speciellt stretchig). Alltså fick den åka ut på Tradera - jag grämer mig! - och ni hittar den här.

Kommentarer
Postat av: Mia

had ejag varit mindre, hade jag bjudit. svin snygg!

Postat av: Ellinor

Mia: Visst är den.. *suck*.. jag var ju inte heller liten nog!

2006-03-01 @ 21:16:03
Postat av: Louise

Verkligen jättesöt!

2006-03-02 @ 11:09:13
URL: http://alltljuspamig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se