1-ÅRS WEEKENDEN

Tillbaka från de döda.. eh, jag menar från Köpenhamn sedan sent igår kväll och här kommer en kort recap av resan!

FREDAG
11-flyget med
SAS gick smidigt och bra, likaså tåget från Kastrup in till stan där jag sedan satte mig i solen på Rådhusplatsen med en macka i någon timme innan jag gick för att möta K på Radisson SAS (inte det vi bodde på) där han haft ett möte. Åkte sedan för att checka in på hotellet där vi fått ett nice nyrenoverat rum på 18nde våningen. Myste där ett litet tag innan jag svidade om och vi hastigt och lustigt bestämde oss för att ta bilen till Roskilde och äta. Tog ett bra tag innan vi kom dit dock eftersom vi bestämde oss för att ta "the scenic road", svindlande små vägar genom idylliska byar med pyttehus i kvällssolen - var så vackert! Till middagen hamnade vi till slut på en bar/restaurang vid torget i Roskilde, okej mat (lammkotletter för min del) men inte mer. Tillbaka till Köpenhamn för dessert på WannaB, en favorit fr o m nu! Mysigt, billigt, gott, trevlig personal!

LÖRDAG
Är ni sugna på fancy hotellfrukost och råkar befinna er i Köpenhamn så bege er till Radisson SAS på Amager! Den är verkligen outstanding.. massa olika sorters gott bröd inkl. wienerbröd och croissanter, färsk frukt (ananas, kiwi, vattenmelon m m), äggröra, bacon, korvar, ugnsgratinerade tomater, våfflor, pannkakor och massa annat - älskar det! Efter frukosten stack vi ut på stan - skulle ju inte shoppa.. men det blev faktiskt bara ett par skor och en flytande bronzer (bild kommer sedan). Provade desto mer - Illum är paradiset på jorden - men inget som kändes hundra så då var det bättre att låta bli (duktigt, Ellinor!). På eftermiddagen åkte vi tillbaka till hotellet ett par timmar för att vila (inte mycket sömn där på natten *s*). Dress-up på kvällen och middag på en grekisk restaurang som dessvärre inte visade sig vara något vidare (synd eftersom det ju var vår 1-årsdag). Cheesecake och kaffe/te på Café Europa efteråt var desto bättre - om än dyrt. Sedan stack vi tillbaka till hotellbaren och delade på några drinkar.. Mudslide, Frozen Banana Daiquiri, Pina Colada.. mmm!

SÖNDAG
Checkade ut sent och åkte ner på stan till parken vid vattnet nära Amalienborg där vi satt och myste i solen ett tag. Godaste club sandwichen någonsin på ett hak i Nyhavn till lunch och sedan var det faktiskt dags för mig att ta tåget till Malmö varifrån tåget (jag ska verkligen aldrig åka det där tåget igen!) tillbaka till Stockholm gick. Nere eftersom jag måste lämna K..

Allt som allt.. en skön och avkopplande helg (om än med ett litet missöde med K på lördagskvällen men vi klarade ut det) - längtar tillbaka...! Tog inte så värst många bilder men här är i alla fall ett par.

Hotellrummet
K på vårt fancy hotellrum