Busig med besked

Höll på att få en smärre chock då jag knatade upp för någon timme sedan (sjusovare) och tittade mig i spegeln. Okej att det var första ansiktsbusen för säsongen men här kan man verkligen tala bus med STORT B eftersom jag till ansiktet använt den "riktiga" varianten (Nivea Sun Touch Self Tan Face Cream) i motsats till någon av de lotion för kroppen (Dove + Natusan - recension kommer) jag investerat i på sistone.

Jag smörjde aldrig in halsen (stupid!) och det var väl det första misstaget. I övrigt har jag som brukligt är missat lite vid hårfästet vilket gör att det ser ut som om jag har på mig en brun-gul-orange mask om jag drar håret bakåt. Efter att jag tvättat och skrubbat ansiktet ser det dock något bättre och jämnare ut. Har lovat att komma till restaurangen ikväll och det är nästan så att jag är frestad att messa och skylla på körtelfeber eller någonting så jag slipper visa mig för folk! Det får helt klart bli krigsmakeup med täckande foundation och hela baletten för att jämna ut och dra uppmärksamheten från färgen. Så typiskt! Finns det förresten någon som kan tipsa om en bra bus just för ansiktet?

Överkroppen blev dock bra, har busat där två dagar i rad och den andra strykningen gjorde att det jämnades ut och nu ser det rätt naturligt ut (ska bara ha lite på ovansidan av händerna).

Och nej, jag kommer inte att ta någon bild av mitt ansikte idag så don't even ask.. :)

Kommentarer
Postat av: Louise

Jag använder Loreal Sublime Bronze med pumpflaska. Jag tycker att den är väldigt bra, speciellt till ansiktet. Tunn och fin, ger en väldigt fin ton och söta fräknar till och med! Använder den hellre två dagar i rad om det ska synas lite mer, än något som man blir brun-orange av direkt.

Mycket bra!

2006-05-04 @ 13:45:12
Postat av: Ellinor

Louise: Tack för tipset, ska kollas in!

Postat av: Lena

De här på jobbet är helt lyriska över Doves summer glow eller vad den heter och de blev väldigt fina. :) Själv använder jag då MK:s Sunless Tanning Lotion och den tycker jag är bra. Sen är jag kanske liiite partisk ;)

2006-05-04 @ 14:24:39
URL: http://www.koala.nu/blahblah
Postat av: Ellinor

Lena: Ja, fast Doves Summer Glow använder jag på kroppen - den är väl inte avsedd för ansiktet egentligen så därför vet jag inte om jag vågar använda den där.. men man kanske skulle testa om ett par dagar eller så. Det kan ju knappast bli värre.. :)

2006-05-04 @ 15:24:22
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Anci

Loreáls Sublime Bronze tycker jag fungerar bra.På de bleka benen (o övriga kroppen)Doves summer glow,sådär tycker jag om den.

2006-05-04 @ 21:38:00
Postat av: ida

Jag tycker comodynes ("våtservetterna") är jättebra för ansiktet. Ger inte så mkt färg men man ser fräsch ut. Räcker även till att ta överkroppen o armarna och är smidigt att använda

2006-05-04 @ 22:29:01
Postat av: Ellinor

Anci: Fler som tipsar om Sublime Bronze alltså, det torde båda gott..

Ida: Ja, jag har testat Comodynes förut och gillade dem! Så det kanske jag tar och köper istället.

2006-05-05 @ 11:24:08
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Hedgehog-Sara

håller med Ida - servetterna är bäst till ansiktet!

2006-05-05 @ 11:36:31
URL: http://hedgehog.webblogg.se
Postat av: Linda

Clarins bus för ansikte tycker jag är bra. Den är lätt färgad så att man ser var man smörjt in plus att den bara ger lätt färg. Naturligt fräsch och fin blir man! Har även testat Dior's, men blev riktigt besviken - den blev orange och det är ju inte vad man förväntar sig av en så dyr produkt. Natusan Holiday skin är ok för kroppen och jag har använt den till ansiktet också-funkar bra. Inga ränder om man smörjer in den noga.

2006-05-19 @ 13:38:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se