(NÄSTAN) NYFRISSAD

Helt glömt av att blogga om frisörbesöket förra veckan. Eftersom det verkar skvatt omöjligt att ta en bild där skillnaden mot förut ser mer än minimal ut så får ni helt enkelt nöja er med de här som kanske inte visar så mycket trots allt.

 

Nyansskillnaden mot förut (hoppas det är okej att jag länkar till den bilden, Maria?) syns väl lite förhoppningsvis. Även om jag egentligen trivs betydligt bättre i den chokladbruna färgen (med röda skiftningar) så vet jag att håret kommer blekas i sommar och då kändes det smartare att vänta till hösten med att bättra på den. Istället gjorde Natalie ljusare slingor i större delen av överhåret och lade en glanstoning över det för att fräscha upp det övriga (bilden är tagen samma dag som jag gjorde det, nu är håret lite ljusare eftersom slingorna kommer fram ju mer man tvättar ur toningen). Då det gäller längden kapade hon en rejäl bit eftersom jag bad henne om det.. nu är det någon sorts lång page men jag kan ju säga som så att jag känner mig väldigt korthårig - hade vant mig vid att ha lite längre.. Men det växer ju ut. På det hela taget så kan jag säga som så att det blev inte 100% så som jag hade tänkt mig men det kommer nog kännas bättre senare i sommar. Okej i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

vad är en glanstoning? kan man göra det hemma eller måste man gå till en frisör? svara gärna i min blogg :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se