FÖRSENINGAR OCH FARHÅGOR

Börjar bli seriöst orolig inför morgondagens resa. Har väl inte undgått någon att det är "snökaos".. eller ja, så farligt tycker jag väl egentligen inte att det är men det är första snön här i Stockholmsområdet + snorhalt ute och då rämnar som bekant kollektivtrafiken. Var dum nog att bege mig ut en tur i eftermiddag. För det första så tog det 45 minuter bara att ta mig de 2-3 kilometrarna med buss ner till centrum. På vägen hem anropade de på radion att all trafik härute skulle ställas in för ikväll och vi resenärer blev avslängda på närmaste hållplats (varpå jag i alla fall traskade iväg en bra bit till kiosken och hem igen för att hämta ett paket). Naturligvis får jag se till att åka hemifrån i riktigt god tid imorgon bitti för att hinna in till Centralen i tid innan tåget går - men som det är nu så är det förseningar inom i stort sett hela SJ också (norr om Gävle är dessutom all trafik inställd - tur att jag ska åt andra hållet). Bara hoppas att jag kommer iväg överhuvudtaget.. skulle det bli "relativa" förseningar under dagen gör det inte så mycket eftersom jag ändå har 6 timmar till godo i Skövde men blir tågen inställda får jag nog lite panik.. Vi MÅSTE dessutom kunna ta oss med bil Göteborg-Köpenhamn på fredag eftermiddag och Öresundsbron brukar ju stängas av vid för hårt väder. Håll tummarna för att allt går i lås!

Kommentarer
Postat av: lill-elin

ja du... jag satt fast på pendeln från högskolan i flemingsberg till väsby igår kväll. 4 timmar tog det att komma hem. ren tortyr. folk började bända upp dörrarna och hoppa ned på spåret när det inte rört sig en millimiter på över 1 timme. jag hade inte ätit eller druckit på 6-7 timmar.kände hur paniken började komma ett tag faktiskt. tur att jag hade mobilen så jag kunde ringa runt och prata med folk annars hade jag nog svimmat. ren jävla tortyr var det. sl alltså...vad säger man? det är år 2006? eller 1806?

men det har säkert ordnat upp sig tills du skall åka!håller tummarna för jag ska också iväg med tåg till göteborg snart.

2006-11-02 @ 18:07:46
Postat av: Emelie

Jag hoppas verkligen att de gick bra för er!
Trevlig helg!

Postat av: Ellinor

Lill-Elin: Gaaah, det lät ju helt bisarrt! Gud, så skönt att jag slapp det. Som sagt, fattar inte att SL blir lika tagna på sängen varje år! Vi bor i SVERIGE liksom och här kommer det SNÖ på vintern - de kanske borde ta SMHI lite mer på allvar till nästa "släng".

Emelie: Ja, det gjorde det ju :)

2006-11-07 @ 13:41:51
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se