LISTIGT

Snor helt fräckt en lista från Daniella. Förhoppningsvis sövande så jag kan/får gå och lägga mig!

1. Är jag nöjd med min ålder?
Mja. Jag har kommit upp i den åldern då det faktiskt börjar bli förknippat med lite ångest att fylla år. Samtidigt har jag svårt att tänka på mig själv som 27 (!) även om jag i vissa situationer kan tänka "Men gud, vad vuxet gjort av mig!". Får fortfarande alltid visa leg på Systemet så jag ser väl inte lastgammal ut i alla fall..

2. Är jag nöjd med mitt utseende?
Ja, det är jag nog. Det är klart att man ser på sig själv med kritiska ögon ibland och det finns dagar då jag bara längtar efter en lång blond hårman eller dylikt men på det stora hela så, jaa!

3. Är jag nöjd med min vikt?
Ja. Vill varken gå upp eller ner.

4. Är jag nöjd med min kropp?
Jag borde kanske tajta till vissa delar - skaffa mer muskler med andra ord. Men det finns inte direkt något som stör mig. Och det mesta fungerar tillfredsställande också!


5. Är jag nöjd med min utbildning?
Nja. Har visserligen gått på högskolan i nästan tre år men vilken nytta har jag av det? Så känns det ungefär. Borde nog ha funderat lite mer på vad jag egentligen ville göra innan jag hoppade på tåget.. Men det vet jag fortfarande inte.

6. Är jag nöjd med min arbetssituation?
Hahaha! Med tanke på att jag flyttar till Danmark utan att ha ett fast jobb/inkomst så kan ni ju tänka er själva. Men det är helt och hållet mitt fel som inte lagt ner tillräckligt mycket tid och energi på frågan. Fråga mig om en månad istället.

7. Är jag nöjd med min lön?
Än så länge får jag fortfarande från restaurangknäcket och det har jag varit rätt nöjd med. Däremot är jag inte nöjd med att jag inte fått det de är skyldiga mig från tidningen där jag frilansat.

8. Är jag nöjd med mitt civilstånd?
Helnöjd!

9. Är jag nöjd med mitt sexliv?
Det också.

10. Är jag nöjd med mitt boende?
Har haft alldeles för långt in till stan från lyan här och sedan är jag väl inte odelat förtjust i den heller. Vit och tråkig (fast jag älskar min sovalkov!). Vi får se hur det blir i lägenheten i Köpenhamn..

11. Är jag nöjd med mina kompisar?
Bortsett från den lilla detaljen att de är alldeles för utspridda i landet så..

12. Är jag nöjd med min bilsituation?
Jag har ingen bil och det passar mig utmärkt.. Skulle knappt vilja ha en ens om jag fick den gratis (eller jo, för då kunde jag sälja den). Men dansken har en himla fin Volvo som jag kan ride along i..

13. Är jag nöjd med mina föräldrar?
Mamma är helt okej, även om hon är lite lost..


14. Är jag nöjd med mig själv?
Är det här den övergripande frågan? För det tycker jag annars att jag svarat rätt bra på ovan.

15. Har jag ett liv?
Det är klart! Vars livskvalitet förhoppningsvis höjs i och med flytten..

16. Har jag haft modet att svara ärligt på dessa frågor?
Ja, det tycker jag.


Kommentarer
Postat av: Charlotta

Snor lite lista från dej då om det är okej? :-) Lycka till i Danmark!

Postat av: Ellinor

Charlotta: Klart det är, jag snodde den ju med! Och tack :)

2006-11-24 @ 12:02:04
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se