MIN TISDAG

Tillbringade hela eftermiddagen i stan idag med mamma vilket var trevligt trots att vi egentligen bara gjorde nödvändiga tråksaker och regnet stod som spön i backen. Började med en lunch på Åhléns (gravad lax och potatis - supergott!) för att sedan gå till Clas Ohlsson - vilket jag inte ens tänker länka till för det är verkligen min absoluta hataffär.. får panik bland alla gubbar därinne. Hur som helst hade jag fått order av dansken att köpa arbetshandskar till flytten så det blev tre par + ett batteri till brandvarnaren eftersom det tog slut då jag typ precis flyttat in här och sedan dess har den legat i en låda. Tryggt.

Sedan åkte vi till Söder där jag gick till Skattekontoret och lämnade in min anmälan om utlandsflytt. Är lite sent ute och tanten skrämde upp mig då hon informerade om att det skulle dröja mellan en och två veckor innan jag får mitt internordiska flyttningsbetyg (ja, betyg!) som det så fint heter i brevlådan. Well, jag flyttar om nio dagar och det är meningen att man ska med sig det och gå och anmäla sig hos Köpenhamns kommun inom fem dagar från ankomsten om man avser att bo i landet i mer än ett år. I och med det avförs man ur den svenska folkbokföringen som avflyttad (hur läskigt är inte det?) och får ett danskt CPR-nummer, sjukförsäkring och lite sådant smått och gott. Och tänk om eftersändningen krånglar så att papperet dröjer - jag kommer bara få min eftersända post 1 gång/vecka och det kostar mig ändå 800:- för sex månader. Well, you do the math. Hoppas att det hinner komma innan flytten, de borde ju se på mitt avflyttningsdatum att det brådskar. Efter det passade jag i alla fall på att gå till Svensk Kassaservice och hämta en fullmakt åt lillebror så han kan hämta ut mitt examensbevis som jag beställt då det väl kommer som REK.

Tog en fika på Söder Espresso / Söderhallarna och drog sedan en vända på Indiska (sugen på ett svart trähalsband men det blev inget köp) innan en av mina favoritaffärer - The English Shop. Jag vill ha allt därinne, de har tusen olika sorters te och marmelader, godis m m.. kan gå länge och titta. Fick ett förkylningste av mamma och köpte själv ett med smak av äpple samt två påsar av det godaste av det goda..

Walkers chips
.. Walkers chips med salt och vinäger. Älskar dem och kommer ihåg att de såldes i vanliga butiker en period (fast från OLW eller Estrella) innan de togs bort - varför?! Behöver jag säga att jag redan moffat i mig bägge påsarna (de är pyttiga ju). Skulle köpt sexpack..

Hur som helst, det var min dag. Sedan jag kom hem har jag faktiskt sovit i fyra timmar - efter att ha varit vaken trettio i sträck (!). Och snart är det dags för reprisen av Anna Pihl. Hurra!

Och imorgon kommer dansken..



Kommentarer
Postat av: Elle

Hej! tror att jag såg dig på t-centralen vid 12.40 idag. Kan det stämma? :-) Hur känns det inför flytten? Jag håller på och laddar inför bärandet av fulla flyttkartonger för fullt här. :-)

Postat av: Ellinor

Elle: Japp, det var jag! Om du såg en stressad tjej i helsvart med en käck liten mössa så :) Du skulle huggt tag i mig! Flytten känns.. eh, stressande! Har egentligen inte ens hunnit känna efter än, det är bara så mycket att göra! Men det är bra att du laddar, det lär nog behövas..! :)

2006-11-21 @ 22:57:32
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: tut

mmm, turkish delight o low-cal cadbury's fr the english shop. måste släpa mig dit asap.

2006-11-21 @ 23:07:08
URL: http://nattbuss.blogspot.com
Postat av: Elle

Ja jag tänkte det först, men du rusade förbi i en väldans fart, så jag tänkte att du kanske var stressad..

2006-11-22 @ 00:32:35
URL: http://sueellen.webblogg.se
Postat av: Ellinor

Tut: You do that. Inga gotter för mig, me no like Cadbury's. Dessutom finns ju Maltesers överallt numera vilket var det jag mest brukade sukta efter..

Elle: Haha, jag rusar ALLTID. Fast-walking girl. Men jo, skulle hinna köpa lite pryttlar innan kl 13 så jag hade lite brådis.

2006-11-22 @ 01:25:57
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Jessica

Åh, saknar också salt & vinäger-chips, men de brukar ju komma tillbaka med jämna mellanrum, så jag hoppas nästa gång blir snart. :)

2006-11-22 @ 11:07:07
URL: http://sessan.squarespace.com
Postat av: Ellinor

Jessica: Det håller vi tummarna för tycker jag! :)

2006-11-22 @ 13:17:49
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Cissi

Jag fattar heller inte varför man måste leta ihjäl sig efter vinägerchips i Sverige...

2006-11-22 @ 16:57:12
Postat av: Ellinor

Cissi: Svenskarna har trist smak, sourcream & onion för hela slanten typ :p

2006-11-22 @ 18:21:31
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Cissi

Ja! Eller dillchips. Urk!

2006-11-22 @ 19:43:01
Postat av: Ellinor

Cissi: Håller med. Usch :(

2006-11-22 @ 19:51:07
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se