FLYTTRÖJNING

Får tyvärr inte mobilsladden till datorn att funka, annars hade ni fått se bildbevis på att jag faktiskt börjat med flyttpackningen så smått! Tre (tunga) lådor hittills med böcker, filmer och sån't, två resväskor med kläder + att jag hängt in lite jackor i den extremt onödiga stora "garderobslåda" jag passade på att köpa på Shurgard. Hade gått lika bra med en sopsäck liksom, får ändå inte plats med fler än 7-8 jackor.. fast nu får de ju hänga åtminstone och slipper få fula veck. Men shit pommes frites, vad mycket prylar man har! Syns inte ens i lägenheten att jag öht packat något. Försöker dock passa på att slänga en hel del, igår kasserade jag t ex en del väskor och skor. Fick lite ångest men WTF, använder de ju ändå inte och inte orkar jag släpa typ fuskskinnväskor från H&M och sunkiga Din Sko-stövletter till second-hand eller lägga ut dem på Tradera heller för den delen. Har även sorterat ut inte mindre än *räknar* 41 cd-skivor som också ryker. Lyssnar kanske på 4-5 av alla mina skivor regelbundet, blir annars mest radio + datorn numera. Trots det nojjar jag över skivorna också.. men let's face it - kommer jag någonsin att lyssna på exempelvis Belinda Carlisles Greatest Hits eller Absolute Music nr 543321 igen..?! I don't think so. Nästa projekt blir att gå igenom alla mina miljoners Amelia, Plaza Kvinna, Femina, Glamour, Elle och Damernas Värld och saxa ut det jag vill behålla. Det händer helt enkelt inte att jag släpar med mig många kilon blaskor igen som jag gjorde då jag flyttade tillbaka till Stockholm. Känner mig så himla duktig.

Kommentarer
Postat av: Elsa

Oj det låter som om du har fullt upp. Förresten så tror jag att vissa välgörenhetsorganisationer kommer och hämtar saker om man ringer dem.Så är det i allafall i Göteborg...
Lycka till med flytten!

2006-10-02 @ 15:01:36
Postat av: Ellinor

Elsa: Jodå, det gör de här också fast jag mäktar inte med det då det bara gäller struntsaker och inte typ möbler etc. Skulle nästan skämmas över att jag besvärar dem med mitt skräp.. :)

Postat av: M

men koooom igen!

klart det inte är skräp!
ring! pingstkyrakan i väsby (tvi mej som ens tipsar om dem, men de är jävligt bra och ger skäliga priser på folks gamla junk) kommer på ett nafs!!!

2006-10-02 @ 19:52:08
URL: http://punaniii.blogspot.com
Postat av: Ellinor

M: Too L8! Soprummet är stolt innehavare av mina gamla prylar nu..

2006-10-02 @ 21:30:59
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se