OCKRARE

Jag avskyr uthyrare som så att säga saltar notan.. dvs, hyr ut i andra hand men lägger till på den egentliga hyran enbart för att tjäna pengar. Samma regler som i Sverige om att man inte får ta ut mer än vad den egentligen kostar (+ 10% om den är möblerad) - då kan hyresgästen överklaga och få sina pengar tillbaka - verkar inte finnas i Danmark. Idag stötte jag t ex på en annons där det stod att läsa "Husleje bud ønskes. Jeg sidder selv for 8.700 kr (danska!) pr mdr. inc vand.". Eh, yeah right! För ett litet gammaldags hus på 2 rum och 62 kvadrat som dessutom ligger i Kastrup (= låååångt ute). Och denna person vill att folk ska slåss om stället genom att erbjuda sig att betala högre hyra än så. Så dålig stil!

Kommentarer
Postat av: Elle

Hej! Du kommer att hitta en lägenhet, det tar bara lite tid. Jobb kommmer att fixa sig också, det kommer att bli mycket lättare när du är där och kan prata med arbetsgivarna personligen.
Jag har bytt blogg, bytte namn bara. Ha en bra kväll! /Elle

Postat av: Ellinor

Elle: Jo, jag vet.. det är bara sjukt frustrerande att inte kunna vara på plats och leta - det skulle nog, som du säger, vara lättare. Ok, då ska jag kolla in din nya :)

2006-10-25 @ 21:49:19
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se