DAGENS BANTNINGSTIPS

Fortfarande pausmusik som spelas hos Nippertippan men under tiden ska jag bjussa er på ett riktigt bra bantningstips för er som är i behov av det. Få ont i en visdomstand. Du äter därmed enbart då det förefaller risk för svimningsattack om du inte får i dig någonting (i och med att du både har svårighet att överhuvudtaget öppna munnen samt att tugga någonting alls på vänster sida) och din huvudsakliga föda består av te och infektionshämmande munskölj (samt någon enstaka halvliter mangosorbet). Som lök på laxen drabbas du dessutom av nästan PMS-liknande syndrom (vilket ju är hääärligt för någon som inte lider av det vanligtvis att prova på) vilket gör att du går omkring i en ilsken dimma mest hela tiden. Inbillningssjuka är en annan fördel med denna kur eftersom du hela tiden intalar dig själv att Du behöver inte ringa tandläkaren - det går över. Det sistnämnda börjar som tur är gå över och imorgon tänker jag möta mina demoner. There you have it.. dagens bantningstips! Ni behöver inte tacka mig.


Kommentarer
Postat av: Lena

Tell me about it! Jag fick ju ont i en visdomstand i maj vilket slutade med att jag ringde till min tandläkare 7 på morgonen och TOKBÖLADE.
Sen fick jag ändå knapra pencillin i tio dar innan han kunde dra ut den. Nu ska jag till tandis på torsdag för tand nr 2. Bättre att gå dit i förväg nu känner jag. usch!

Du måste gå dit, du läste väl artikeln om att man kan få inflammation i hjärnan typ? Kommer inte riktigt ihåg kontentan men inte bra att gå med det länge.

Postat av: Goddess

Jösses,låter inte kul. Annars tillhör jag den udda kategorin som vill gå mer än en gång om året till tandläkaren. Just nu blir det bara var tredje år och det är på tok för sällan.
Men tack för bantningstipset...ehh..

2006-09-04 @ 18:56:31
URL: http://goddessess.blogspot.com/
Postat av: Sara

Snälla gå till tandläkaren! Jag blir nervös på dig (och vi känner inte ens varann ;-))Tandproblem kan leda till stora komplikationer - se Lenas kommentar - om man väntar för länge med att ingripa.

2006-09-05 @ 09:03:50
Postat av: Ellinor

Lena: Ja, jag minns att jag läste den skräckhistorien hos dig då och förfasades - och så råkar jag ut för samma sak själv! Nä, jag läste INTE den artikeln men nu skrämde du upp mig i alla fall. Har ju gått med det ungefär en vecka nu men idag SKA jag faktiskt gå dit. Huha. Lycka till du också på torsdag!

Goddess: Jag tror de flesta gärna skulle kolla sina tänder oftare men inte har råd.. :( Tandvårdssystemet skulle verkligen behöva göras om så att inte kvaliteten på dina tänder är något av det som säger om man är hög- eller låginkomsttagare. Det parti som har det bästa vallöftet i den frågan är nog de som får min röst den 17:e..!

Sara: Ja, ska göra det idag! Men har man tandläkarskräck så har man.. :p

2006-09-05 @ 12:59:02
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Li

Jag har nåt tandvårdsabbonemang för 400kr/året. Det var jättebra då jag fick problem med en visdomstand. Jag behövde inte dra ut den, men de gjorde rent och så. Sen ska jag få en bettskena också för att jag gnisslar tänder. Och så ingår ju ett tandläkarbesök och ett besök hos tandhygenisten. Prisvärt för 400kr.

2006-09-05 @ 15:16:57
Postat av: Ellinor

Li: Det är det verkligen och jag skulle också skaffa ett sådant abonnemang (finns väl då man är upp till 29 om jag inte tar fel) om det var så att jag skulle bo kvar i Sverige.

2006-09-07 @ 10:53:51
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se