GODA TANDNYHETER

Käftis idag gick såbrasåbra! Slank in på akutkliniken strax efter 5 och då var det ett par nummer före mig. En dryg timme tog det innan jag kom in men det gjorde inte ett dugg eftersom mamma + R anlände bara ett par minuter efter mig, visste ju att jag skulle dit så de skulle gå och kolla läget och råkade komma i precis rättan tid.. satt och snackade bort väntetiden. Väl inne tog det inte mer än 10 minuter! Hon röntgade och kom - som jag trodde - fram till att det inte är själva visdomstanden som spökar utan en infektion i tandköttet orsakad av att tanden pressar på. Ska äta penicillin i 10 dagar men får jag inte mer besvär senare finns det ingen anledning att operera väck tanden om det inte är så att svårigheterna med att kunna hålla rent så pass långt in i munnen leder till att det blir hål. Det verkar nämligen som om visdomstanden däruppe har växt klart medan den där nere kan växa lite till.

Hur som helst tänker jag ändå boka tid på
City Dental så fort som möjligt för att göra en grundlig undersökning. Ungefär hälften så dyrt jämfört med Folktandvården rimmar inte illa alls! Så slipper jag i alla fall gå omkring och oroa mig för vad allsköns strunt det kan finnas därinne i form av hål, tandsten och sådant..


Kommentarer
Postat av: Angelica

Då kanske jag ska ta och boka en tid.. Det kanske inte är så farligt.. Har problem med mina visdomständer också. Se min blogg..

Postat av: Ellinor

Angelica: Det tycker jag helt klart du ska göra.. Better safe than sorry! Min tandläkare var dessutom jättesnäll och fattade att jag var rädd och hade ont - "Vad du är tapper" peppade hon t ex!

2006-09-07 @ 10:43:16
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Li

Tandläkaren som undersökte min visdomstand var jättetrevlig och berättade vad hon skulle göra innan och allt. Synd att hon bara var där under sommaren. Min vanliga tandläkare är inte alls lika trevlig. Han bara kör på och säger "ojoj" när man rycker till av smärta.

2006-09-07 @ 21:08:35
Postat av: Ellinor

Li: "Ojoj".. vilken kommentar - ska inte tandläkare vara medkännande till sin natur på något sätt eftersom det är så många som lider av tandläkarskräck! Om du inte är nöjd med din ordinarie så tycker jag definitivt att du ska byta, det är ju trots allt en tjänst du betalar för så då ska du väl vara helt nöjd tycker jag.

2006-09-08 @ 09:53:39
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se