SVIKNA FÖRESATSER

Bestämde mig för att jag behövde en ledig hemmakväll och tackade nej till jobb. Har istället spenderat aftonen med en film (Dråpet - okej) samt den riktigt fängslande Män som hatar kvinnor. Är helt ivrig att få återvända till den senare.. där ser man vad fördomar (trodde att det var någon Jan Guillou-liknande historia) gör att man missar - men nu har jag äntligen tagit tag i den! Tyvärr får jag lite ångest över att vara ledig då jag hade kunnat jobba och tjäna pengar, kommer alltid på mig med att banna mig själv för att jag faktiskt kunde använt de där ointjänade slantarna till något (typ lagt dem till Köpenhamnskontot) istället för att vara en sådan slacker. Dessutom blir det aldrig något av mina planer för vad jag lovar mig själv att göra då jag har en ledig kväll.. stryka alla miljoners lakan/påslakan som ligger och skräpar (ja, jag är Monica - stryker mina lakan).. svara på alla mail som jag ständigt har dåligt samvete för.. göra grejorna till tidningen i god tid för en gångs skull (sitter alltid uppe natten före de ska lämnas).. söka en radda jobb. Nej, här sitter jag istället med min tekopp och min bok. Som jag ska fortsätta plöja nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se