Look who's talking

Torsdagar är djävulens påfund, jag säger ju det! Efter tidiga mötet imorse inledde jag dagen med att bli avsnäst i telefon av en riktigt snobbig kille från en butik vid Stureplan. Det var andra gången jag försökt få tag på honom, angående en sak jag ville göra för dem av ren snällhet. Inte ringde han tillbaka under dagen heller så till sist skrev jag ett (mycket vänligt, kan tilläggas!) mail och förklarade ärendet. Precis innan jag skulle gå hem fick jag så svar i form av ett påhopp där han bl a skrev att han uppfattat mig som "snorkig och omogen". ?????!!!! Jag?! Det var dagens skämt.

Ska svara honom imorgon men det värsta är att jag låter det "get to me". Vet med mig själv att jag (som alltid!) verkligen inte var något annat än vänlig och serviceminded, så väl på telefon som på mailen och det känns så himla tråkigt att han uppfattat det annorlunda. Har funderat på detta i 2 timmar nu, måste försöka släppa det..


Kommentarer
Postat av: Anonym

å herregud vilken idiot. vissa personer tänder på att vara elaka mot andra antar jag, får dem att känna sig förmer. snälla låt det inte röra dig i ryggen, tyck bara synd om sådana enfaldiga töntar.
du vet själv hur du har varit, har man varit snorkig eller oförskämd så är man väl medveten om det, eller hur?

2007-04-26 @ 21:44:11
Postat av: lill-elin

det var jag som skrev ovanstående:)

2007-04-26 @ 21:44:38
Postat av: Louise

När folk är otrevliga mot mig (det händer faktiskt att jag inte orkar vara otrevlig tillbaka) brukar jag intala mig att de bara har en dålig dag. Det hjälper. Eller att de är dumma i huvudet, det hjälper också.

Postat av: Ellinor

Lill-Elin: Jo, jag har väl släppt det där så gott det går. Det är inte det att jag tar åt mig och blir ledsen men kan helt enkelt inte begripa att just han uppfattade mig så annorlunda än hur jag VET att jag agerade mot honom. Fast jag tror kanske det mest handlar om inbillad makt från hans sida - de är kunden, vi är distributören och då ska vi dansa efter deras pipa typ.. Lustigt att han kallade mig "omogen" förresten, han var säkert yngre än vad jag är.. en riktig brat - det hördes. Usch..

Louise: Jag tror jag väljer det senare som ursäkt för hans beteende ;)

2007-04-28 @ 09:27:40
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se