Positivt besked

Måste bara berätta om en sak som dansken sa i helgen - gjorde mig glad! Vi kom in på b-ämnet igen (b som i barn) och för första gången uttryckte han faktiskt att om det lyckas med vaso-vasostomin så vill han visst ha fler barn. Alltså vill som i egen fri vilja och inte bara för min skull som det känts förut - han har alltså inte varit säker på sina egna känslor inför detta. "Jag gillar ju barn", som han sa och vi snuddade dessutom vid att han då inte ska göra samma "misstag" som med dottern M. Inte en chans att jag skaffar kids med en snubbe som inte tar precis lika mycket ansvar för det som jag gör. Om det håller mellan oss så kommer ju den dagen komma då jag förkunnar att "Nu är det dags - nu vill jag ha barn" (om 4 år kanske?) och då är han ju åtminstone med på det direkt och kommer inte börja fundera på vad han känner inför det. Bra. Man ska vara förutseende.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh det låter ju bra! Skönt att känna att man är på samma "våglängd" då den dagen kommer :-D

Postat av: Ellinor

Sandra: Precis! Det var lite svårt att förklara men så som det lät nu då vi pratade om det är det rätt stor skillnad mot hur han uttryckt sig förut.

2007-04-05 @ 13:15:53
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: föredettingen

Med risk för att framstå som värsta pessimisten men han kan ju faktiskt hinna ändra sig på 4 år varför du kanske ska passa på att smida medan järnet verkar vara förhållandevis varmt. Och vad är det som får dig att tro att endast du disponerar över den s.k. konceptionstidpunkten? Tänk om han vill ha barn redan i sommar...

Men om man är lite extra konspratoriskt lagd, som exempelvis undertecknad, så kan jag inte riktigt, med hela bilden i beaktande, frigöra mig från tanken på att han säger saker som han vet att du så gärna vill höra för att hålla grytan puttrande ett tag till...

Hoppas att du ursäktar att jag bråkar lite med dig :-)

Glad Påsk på dig!!!!!

2007-04-05 @ 14:16:57
Postat av: Ellinor

Föredettingen: Det blir inga kids de närmaste åren - det är vi rätt överens om - så det behöver jag knappast oroa mig över. Dessutom ska man nog ha ett något mer stabilt förhållande (bo tillsammans, kanske!) innan man ger sig in på något sådant. Men visst, han kan hinna ändra sig under de närmaste åren.. vore ju tråkigt men vad ska jag göra åt det?
Och jag visste mycket väl att du genast skulle komma med invändningar.. det är okej.. men ärligt talat är jag lite less på att du ska "bråka med mig" hela tiden - inte bara här. Tog upp med K det du kommenterade igår och han hälsar att du ska sluta sätta griller i mitt huvud ;) Jag håller med.
Glad Påsk!

2007-04-05 @ 14:26:47
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: föredettingen

Jo, jag förstår att det är mycket roligare att läsa alla "kämpa på" och "kärleken övervinner allt" kommentarer.

Och du kan hälsa K en Glad Påsk från mig när ni ses i helgen. För visst kommer han väl till dig nu när det är påskledigt och hela 4 röda dagar ända fram till på tisdag nästa vecka...


2007-04-05 @ 15:49:09
Postat av: Ellinor

Föredettingen: Jättekul, hörru.. Det handlar inte om att det är roligare att läsa positiva kommentarer utan att jag upprepade ggr bett dig sluta vara så cynisk då det gäller ALLT som K gör. Du har lovat lägga ner förut men lik förbannat låter du som en rostig skiva.
Jag tycker du ska sluta vara så dryg och ta dig en titt på din egen tillvaro. Tror du att du kan övertala L att ha sex med dig i helgen? Det är ju ändå "påskledigt och hela 4 röda dagar ända fram till på tisdag nästa vecka" - det måste ju firas. Nåja, om inte finns väl de tvådimensionella öststatsbrudarna på film där för dig..

2007-04-05 @ 15:59:41
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Katarina

Hade han inte varit på sjukhus nyligen och undersökt möjligheterna att upphäva steriliseringen? Jag känner mig lite stressad å dina vägnar bara, med tanke på att det är mindre chans att det lyckas (upphävandet) ju längre tiden går. Även om ingen av er vill ha barn nu är det väl lika bra att han bara får det gjort nu på en gång, så är han redo sen när ni väl vill börja försöka? Varför vänta med att göra ingreppet? Jag tycker det vore så synd om barn-möjligheten gick er förlorad. Hoppas du inte tolkar detta inlägg negativt...

2007-04-05 @ 16:40:33
Postat av: Ellinor

Katarina: Han har varit på sjukan men inte undersökt möjligheterna än ordentligt. Meningen är dock att han ska göra ingreppet så snart som möjligt - han/vi ska inte vänta med det även om barn inte är aktuellt nu för, som du säger, så minskar chansen att det ska lyckas ju längre tiden går. Jag stressar honom att ta tag i det där - det är en av punkterna i det "gula kortet" :)

2007-04-05 @ 16:47:09
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Annika Mores

Hur gammal är han om 4 år? Över 50? Om man läser mellan raderna fattar man ju helt klart vad utgången av detta är. Gubben vill inte ha barn. Han har en ung, snygg och sexig flickvän som han får komma och sätta på lite när han vill. La dolce vita.

2007-04-05 @ 17:06:19
Postat av: föredettingen

Jag tycker inte att jag är cynisk. Skulle hellre vilja kalla det för klarsynthet, vilket är något som vanligen minskar proportionellt med att det emotionella engagemanget ökar.
För att för en sekund tillåta mig själv att vara lite filosofisk så är det nog så att vi själva alltför sällan är de som är bäst skickad att ta de svåra besluten här i livet, särskilt när man är starkt emotionellt involverad. Ibland leker jag med tanken att det skulle kunna vara av godo ifall man då och då entledigades från posten som VD över sina egna beslut och istället överlät till någon klok God Man/Kvinna att ta besluten utifrån rationella överväganden. Kanske blir världen lite (mycket) tråkigare men fler beslut skulle bli rätt och folk skulle i större utsträckning undvika onödiga misstag.
FYI så är jag i allra högsta grad medveten om att jag har en egen backyard som skulle behöva städas upp ordentligt. Kanske skulle tillämpa min egen teori (se ovan) på mig själv. Intresserad?
Slutligen, tro mig när jag säger att jag faktiskt verkligen vill att det ska bli ni två. Självklart isf med en dansk som verkligen visar att han vill satsa på en framtid för er två.

2007-04-05 @ 18:52:27
Postat av: föredettingen

Fast å andra sidan kanske det är en del av evolutionen att vi ska göra fel och lära oss av våra misstag. Det kanske är så att det måste kosta blod, svett och tårar för en del av oss för att människorasen som helhet ska utvecklas och överleva. (Notera nu att jag absolut INTE syftar på dig när jag skriver detta utan det är en generell fundering.)

Usch, nu blev det VÄLDIGT filosofiskt och komplicerad. Tror jag lägger ner. Iaf för i
påsk :-)

2007-04-05 @ 19:02:15
Postat av: Ellinor

Annika Mores: Tycker mig ana en viss åldersrasism :( Alla män över 40 är inte gubbsjuka, vet du.. men vad ska jag säga - visst finns möjligheten att det är så.

2007-04-06 @ 13:13:53
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Ellinor

Föredettingen: Allt du (tror att du) vet om mitt och K:s förhållande baseras ju egentligen på vad jag skrivit här, dvs - ur mitt perspektiv och till största delen vad som frustrerar MIG. Det finns two sides to every story. Vad jag menar är bara att folk så ofta tror att de vet vad som är rätt för någon annan fast de inte ens har hela bilden klar.
Och ang. din teori så visst stämmer den till viss del men det är samma sak där - alla beslut kanske inte alltid behöver baseras på en rationell grund. Vad gäller din egen "backyard" så tror jag att du själv vet vad som är rationellt riktigt - eftersom du nu verkar föredra den utgångspunkten. Det behöver nog ingen annan förklara för dig. Ditt problem är att du är bekväm och feg tyvärr :(

2007-04-06 @ 13:14:19
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: föredettingen

Visst, man kan få en och annan lyckoträff även om man tar beslut på rent emotionella grunder men felprocenten i längden blir ohälsosamt hög. Om man bara lärde sig av sina misstag så skulle väl allt vara gott och väl men tyvärr är det alldeles för många som tenderar att inte göra det utan begår dem om och om igen.
Ett rent objektivt konstaterande är att ni inte kommer att träffas i påsk trots fyra blodröda dagar på raken.

2007-04-06 @ 16:15:12
Postat av: Ellinor

Föredettingen: Det läskiga är att sättet du resonerar på nu påminner väldigt mycket om någon annan vi känner. Tror att du förstår vad jag menar. Och nej, visst - vi kommer inte att träffas i påsk. Men, som jag skrev i en kommentar på ett annat inlägg, du spenderar väl inte ALL ledig tid med din familj heller? Du har väl även andra intressen.. som golf. Jag är inte den sortens flickvän som tvingar min pojkvän att lägga ner alla andra fritidssysselsättningar för att sitta hemma och pussas med mig i soffan. Och det hoppas jag att jag aldrig blir heller.

2007-04-06 @ 16:44:06
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: föredettingen

Det handlar inte om att han skulle lägga ner sina fritidssysselsättningar för din skull utan att han VÄLJER att åka till Rom och hoppa fallskärm över påsken istället för att sitta hemma och pussas med dig i soffan. Mot bakgrund av hur enormt lite ni träffas (och har träffats under hela er relation) så är det en märklig prioritering i mina ögon. Han säger att han älskar dig och att du är viktig för honom. Jag säger att detta är ett skolexempel på när handling säger mer än tusen ord.

Såg att du hade gjort nåt provtest på Mensa och att du tydligen fick ett högt resultat. Grattis! Du är med andra ord väldigt bra på att se hur olika geometriska figurer passar ihop med varandra och att räkna ut följden i olika talserier. Men tyvärr är du inte riktigt lika duktig på att se och tolka mönster i en annans människans beteende. Jag antar att det är det som är skillnaden mellan IQ och EQ.




2007-04-06 @ 20:04:21
Postat av: Ellinor

Föredettingen: Nu är jag less på det här, det börjar likna pajkastning. Du vet mkt väl att jag har hög såväl IQ som EQ. Vad är det du vill?! Jag förstår verkligen inte det. Vet vad du vill ha sagt eftersom du sagt det ungefär 1000 ggr men jag håller fast vid att varje person är unik - dvs, det som är ett "tecken" på någonting för en person behöver inte betyda detsamma då det gäller någon annan. Människor beter sig olika, reagerar olika.. Det låter lite pretto men jag försöker se varje nytt förhållande som ett tabula rasa. End of discussion.

2007-04-07 @ 11:44:36
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: föredettingen

Jag vill få dig att öppna ögonen och se saker som jag tror att säkert 80-90 % av dina läsare för änge sen har sett även om de, precis som jag, hoppas att du och K till slut får en bra framtid tillsammans.
Men det är din blogg och om du påkallar end of discussion så är det självklart end of discussion.

2007-04-07 @ 12:36:21
Postat av: Ellinor

Föredettingen: Jag vet inte om du förstår att vår vänskap (i brist på annat ord) nöts alltmer ju mer du ligger på med dina åsikter om K. Om du nu vill att vi ska kunna interagera och umgås normalt - du ville ju behålla kontakten. Jag vet att du vill mitt bästa men ibland kanske det räcker med att veta att jag är medveten om din ståndpunkt - du behöver inte kasta den i ansiktet på mig gång på gång på gång..

2007-04-08 @ 12:09:59
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: föredettingen

Som sagt, det är end of discussion och det är inte mer än rätt att du får sista ordet. Du får ha det så bra.

2007-04-08 @ 15:11:06
Postat av: Ellinor

Föredettingen: Jaha, och vad betyder det? Att du inte vill ha kontakt längre (igen!)? Jesus.

2007-04-08 @ 15:17:09
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: föredettingen

Nejdå, jag säger inte upp bekantskaper för en liten meningsskiljaktighet. Jag har känt dig så länge nu att du blir nog kvar ett tag till i mitt liv. I alla fall tills du eventuellt tröttnar och sparkar ut mig.

2007-04-08 @ 20:14:55
Postat av: Ellinor

Föredettingen: "Du får ha det så bra" antydde annorlunda. Men okej. Var det inte du som skulle komma till Köpenhamn förresten?

2007-04-08 @ 20:22:19
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: föredettingen

Jo, jag inser nu att det fanns utrymme för missuppfattning. Inte meningen.

Jodå, jag tänker fortfarande komma till Köpenhamn. Ska fundera ut nåt bra datum.

2007-04-08 @ 20:34:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se