Hotelltips

Under våren kommer jag antagligen få en del besök här (bl.a. mamma + Roger, Föredettingen) och jag ska nu bjuda på ett hotelltips alldeles gratis - både till er och till alla ni andra!

Hotel Fox kallar sig "the world's most exciting and creative lifestyle hotel" och sannheten i den utsagan betvivlar jag kanske lite men det är i alla fall utan tvekan Köpenhamns coolaste hotell! Vart och ett av de 61 rummen i olika storlekar är designat på ett mycket individuellt sätt, vissa är helt galna och i ärlighetens namn inte direkt inbjudande medan andra är hur mysiga som helst. Det här baserar jag enbart på bilderna från hemsidan för själv har jag inte varit inne i något av rummen utan bara besökt restaurangen i anslutning plus hotellbaren. Speciellt dyrt är det inte heller att bo där, priserna är från 945:- (Small) till 1.620:- (X-Large) och då ingår frukost.

Här är några av rummen jag själv gillar. Kanske inte skulle vara så dumt att spendera en natt där med K t.ex. i samband med vårt 2-års-firande den 13 maj. Obs! Klicka på bilderna så blir de större.


Rum 309 - "The Secret Palace"


Rum 214 - "Two Swans (Fertility Shrine)"


Rum 217 - "King's Forest"


Rum 208 - "Diamonds - The Crown Jewels"

Kommentarer
Postat av: ida

Jag och pojkvännen bodde där i somras när vi firade vår 4-årsdag. Älskade verkligen hotellet och dessutom är det ju rätt prisvärt!

2007-02-15 @ 18:51:35
Postat av: Ellinor

Ida: Åh, vad häftigt.. i vilket rum bodde ni?

Postat av: ida

217, king's forest :)

2007-02-15 @ 23:01:30
Postat av: Ellinor

Ida: Aha! :)

2007-02-16 @ 13:12:23
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se