Island har en vinnare!

Mycket schlager nu. Det var inte bara i Örnsköldsvik fel låtar gick vidare igår. På Island var det dags för final och vann den gjorde Eiríkur Hauksson med sin "Ég les í lófa þínum" (fråga mig inte vad det betyder) som iofs är en väldigt bra låt men troligtvis chanslös då det gäller att kvala sig vidare från semifinalen i Helsingfors. Eiríkur är annars ingen nykomling precis, han var bl.a med i gruppen Icy som stod för Islands allra första bidrag i ESC 1986 (titta på den här). Det är han i den röda hockeyfrillan :) Sorgligt nog betyder väl detta att vi inte får se honom i Nordiska rådet i år, dvs i inför-programmet där alla låtar spelas upp under 3-4 program. Lyssna på "Ég les í lófa þínum" i WMP.


Jónsi
Distinkt käklinje där, Jónsi

Även om jag gillar Eiríkur så är min stora sorg att Jónsi - eller Jón Jósep Snæbjörnsson som han heter - inte tog hem det med "Segðu mér". Det är en kanonbra låt (isländska finalen överlag höll riktigt hög kvalitet) fast den påminner inte så lite om Belgiens gamla "Like the wind" från 1999 (titta här och bedöm själva). Jónsi var förresten med redan 2004 med "Heaven". Hur som helst så är det inte bara låten som är bra, Jónsi själv är så damn hot.. titta på hans armar i videon från framträdandet i delfinalen - jag dör! Nästan så man skulle vilja sätta sig på ett plan till Reykavik nu med en gång för att trösta honom lite efter förlusten. (Här finns en WMP-länk för "Segðu mér" för er som inte känner för att sukta efter att få klämma på Jónsis överarmar)

Kommentarer
Postat av: emma

SNYGG! o vilken inlevelse sen.....

2007-02-18 @ 14:51:22
Postat av: Ellinor

Emma: Ja! och ja! :)

Postat av: Danne

Pepsi avlivades idag förresten... vet inte om du har pratat med pappa och farfar men annars kan du ju ringa och muntra upp dem lite. Det är inte så glatt i E-tuna idag.

2007-02-18 @ 17:39:16
Postat av: Ellinor

Danne: Fick precis höra det av mamma! Har haft telefonen avstängd eftersom jag inte mår så bra så jag vet inte om de har ringt. Inga $ så jag kan inte ringa tillbaka heller.. får hoppas på att de hör av sig sen.

2007-02-18 @ 20:15:37
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Anonym

"Ég les í lófa þínum" "jag läser din hand"

2007-02-18 @ 20:50:14
URL: http://punanii.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Punaniii: Fri tolkning eller kan du isländska?

2007-02-18 @ 21:01:47
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Anonym

nä, inte jag, men en av mina kära vänner är islänning.

2007-02-19 @ 07:22:53
URL: http://punaniii.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Punaniii: Aha. Konstig titel i alla fall.

2007-02-19 @ 12:18:04
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se