Nedräkning

Lagom skrattframkallande att först slagga tidigt ( ≈ 23) och sedan vakna 4 h senare och inte kunna somna om! Så småningom gav jag upp men hoppas kunna sova ett par timmar till så småningom. I brist på sysselsättning så kör jag en lista, kanske kan tråka ut mig - och troligtvis er också - tillräckligt. Hittad hos Elinleticia för ett tag sedan och sedd lite överallt i olika varianter.

10 favoriter

Färg: Varmröd, guld
Mat: Gärna något lammbaserat
Band: Johnny Deluxe
Film: "Elsker dig for evigt"
Bok: "Saknaden" av Ulf Lundell
Sport: Skidor (utför + längd)
Årstid: Vår
Veckodag: Söndag (!)
Glassmak: Oh My! Apple Pie!, citronsorbet
Tid på dygnet: Kväll

9 för tillfället

Humör: Trött
Smak: Bittersweet
Kläder: Trosor och tokful morgonrock
Bakgrund: Mörkt och knäpptyst
Nagellack: Nix!
Tid: 04.32
Omgivning: Halvstökigt, men inget som inte kan röjas på 10 min
Irritationsobjekt: Min dygnsrytm?

8 första

Bästa vän: Någon på dagis? Guldfiskminne.
Screen name: Catgirl
Husdjur: Cockerspanieln Jacky
Piercing: Öronen (10 år)
Förälskelse: Andreas i lågstadiet
Musik: Jag gillade Carola
Bil: Gammal Volvo jag aldrig ens körde
Kyss: I hissen på Gotlandsfärjan, f ö med mördade killen

7 senaste

Cigarett: Säkert 10-12 år sedan och jag rökte inte ens då
Mat: Åt precis en ostmacka
Dryck: Earl Grey
Biltur: Sist dansken var här
Kyss: Se ovan
Spelad låt: "The Arrival", The Attic feat Therese
Tv-program: Desperate Housewives

6 har du någonsin

Dejtat en av dina vänner: Flera ggr dumt nog
Brutit mot lagen: Ja
Blivit arresterad: Nej
Badat naken: Det tror jag
Varit med på tv: Ja, i TV4 Ordjakten mot lillebror
Kysst någon du inte känner: Ja

5 nej tack

Kläder: Baggy, sporty
Mat: Falukorv, fiskpinnar
Musik: Hiphop, R n' B
Dryck: Öl, kaffe
Personlighetsdrag: Elitism

4 saker du gjorde igår kväll

Du gjorde igår kväll: Pulsade i snöstorm, pratade med mamma + K, åt morötter och gurka med Holiday-dip, såg på tv
Du kan höra just nu: Här är tyst som i graven
Du inte kan leva utan: Syre, föda och kärlek!
Du gör när du har tråkigt: Slösurfar

3 personer

Du kan berätta allt för: Cecilia, dansken och.. hm, antagligen Föredettingen
Du tycker om: Människorna som jag valt att ha i min närhet
Du inte gillar: Det finns två och det är de säkert medvetna om

2 val

Kaffe eller te: Te
Vår eller höst: Vår

1 önskan

Jag vill ha ett intressant, välbetalt jobb. Gärna nu, tack.


Kommentarer
Postat av: Anonymous

Mer om den där boken som finns på ditt nattduksbord finner du på insändarsidan i februarinumret av gratistidningen Rodeo. Och mer om Lundells konstnärsskap finner du om du följer länken. Må väl

Postat av: Ellinor

Anonym: Jo, jag vet.. du har skrivit det förut.

2007-02-22 @ 10:51:29
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Sassa

:) Hoppas du fick ltie sömn iaf!

2007-02-22 @ 11:39:13
URL: http://sas.blogg.se
Postat av: Ellinor

Sassa: Nej, jag fick ju inte det - iaf inte mer på natten. Men vid 11 kom det en kille för att läsa av värmen och efter det lyckades jag faktiskt sova ett par timmar.

2007-02-22 @ 15:10:38
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se