Teknikens under

Min kära lilla mobil har ballat ur fullständigt sedan jag flyttade till Danmark. Trots kontantkort hos (danska) Tele2 - vilket jag hade i Sverige med - bråkar den om saker den aldrig knystat om förut. Som då jag får sms och vill svara genom att just trycka på "svara". Icke. 80% av gångerna resulterar det i "Meddelandet kan ej skickas" så jag får vackert spara i utkast, gå in och radera mottagaren för att sedan lägga in igen från listan. Alternativt skapa ett nytt meddelande från scratch. Eller som då folk ibland ringer från Sverige och inte kommer fram - telefonen ringer inte - utan hamnar hos en röst som konstaterar att numret inte existerar = oro hos den som ringer. Händer även då samtalet faktiskt går fram men jag inte kan ta det medan de som ringer från Danmark då kommer till svararen. Ska man skylla på mobilen eller Tele2? Jag gissar a) på det förra och b) på det senare. Mäkta irriterande, alltsammans i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Ivana

Jobbigt när sådant händer, mobilen är ju bland det viktigaste man har!

Postat av: Christina W

Jag tror inte det är mobilen....

2007-02-26 @ 20:16:14
URL: http://godmat.webblogg.se
Postat av: Sassa

mmm, jobbigt som tusan. Men sådär hände det när jag ringde till någons mobil i sverige i förra veckan. då sade en röst att numret inte existerar längre, men sen blev jag uppringd av den personen 2 dagare senare på det numret! galet.

2007-02-27 @ 10:18:38
URL: http://sas.blogg.se
Postat av: Ellinor

Ivana: Ja, det är ju inte världens big deal - den funkar ju bortsett från e här grejorna men lite irriterande är det allt..!

ChristinaW: Nej, kanske inte. Enklast att skylla på den :)

Sassa: Det verkar inte som om man kan komma till någons telefonsvarare (mobil) då man ringer från ett annat land. Konstigt tycker jag!

2007-02-27 @ 13:24:23
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se