BIG QUESTIONMARK

Inatt är det inte ens så att jag inte kan sova - jag vill inte. Det finns så mycket skojsigt på det däringa Internettet. En, för mig, ny blogg [Laskask] till exempel som jag bara var tvungen att läsa igenom hela arkivet i.

Och så funderade jag på en sak. Man gör lätt det sent på natten (ok, tidigt på morgonen) då man sitter där med sin Earl Grey och skuldmackor gjorda av polarkakor med jordnötssmör och hallonsylt. Det jag funderade över var i alla fall min nya snajdiga vattenkokare. Här i landet har de nämligen väldigt kalkrikt vatten och enligt sagda apparats bruksanvisning så ska man kalka av den minst en gång i veckan för att motverka avlagringar som pajjar den i längden. Detta gör man genom att hälla hushållsättika i som sedan får stå och götta sig ett par timmar. Såklart spolar man ur den efteråt men jag är ändå tveksam till att den där lukten/smaken verkligen går bort. Tevatten med bismak av ättika känns ju inte som någon höjdare. Tja, vad ska man säga? Det var bara något jag tänkte på.

Kommentarer
Postat av: kerstin

I know the feeling - jag vet inte hur många bloggar jag har läst till botten...

Postat av: Ellinor

Kerstin: Kanske inte den ultimata sysselsättningen mitt i natten men då man fastnar så! :)

2007-01-08 @ 09:10:03
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Helena S.

Du behöver inte vara orolig för ättikssmakande te. Jag har ofta avkalkat med ättika (hårt vatten här också)men det är bara att skölja ur en gång så är smaken borta. Och Gud vad husmoderligt detta lät!
:-)

2007-01-08 @ 18:55:12
Postat av: mildamakter

Det är kalkrikt vatten här i Malmö också, och jag har avkalkat med ättika i många år, och det ger ingen eftersmak av ättika, förutsatt att man har sköljt igenom med vanligt vatten 2 ggr

2007-01-09 @ 19:39:57
URL: http://mildamakter.blogspot.com/
Postat av: Ellinor

Helena S: Husmorstips är underskattade! Men tack, då vet jag!

Mildamakter: Fint, då ska ättika inhandlas snarast :)

2007-01-09 @ 23:44:52
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se