ETT GISSEL

Tandläkaren nu på morgonkvisten.. och ja, att ta bort tandsten med ultraljud är rätt obehagligt. Läget just nu vad det gäller tandeländet är att jag kommer få en tid för att ta bort en av visdomständerna snarast. Först om ett halvår eller så då det ser bra ut kommer de dra ut tanden bredvid som det var ett sådant djupt hål i. För övrigt så ska jag nu påbörja en "flourkampanj", 6 tuggummin/dag i 2 veckor och sedan tillbaka dit för att de ska pensla på en flourlösning + göra ytterligare en finrensning av den tandsten/plack som inte gick att se idag pga alla blödningar. Plus sätta in nån plomb på ett ställe. Hon påstod att jag egentligen har fina tänder men att de sitter rätt trångt och att det därför hela tiden finns risk för hål mellan dem om jag inte ser upp. Måste till exempel sluta dricka läsk och sånt eftersom emaljen har skadats en del pga det och det är möjligt att jag kommer pensla på lite plast på några av tänderna så småningom. Totalt sett - en dyr historia. Bara besöket idag gick på nästan 900 DKK.

Nu: arbetsintervju.

Ni är sanslöst dåliga på att
gissa.. kom igen! Svaret kommer antagligen ikväll.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Nyfiken, hur gick det på intervjun och vad var det för typ av jobb? Håller tummisarna för att det gick vägen för dig!

2007-01-09 @ 13:52:46
Postat av: Ellinor

Katarina: Det var ett kundservicejobb mot den svenska marknaden men hur det gick kan jag inte sia om, tror det beror på konkurrensen. Nåväl, i nästa vecka får jag veta - hoppas dina tummar hjälper :)

Postat av: Karin

Usch, tandis är aldrig skoj! Men du, bor du i Danmark alltså? :)

2007-01-09 @ 18:11:58
URL: http://fashionista.webblogg.se
Postat av: Ellinor

Karin: Nej, verkligen inte! Och ja, jag bor i underbara Köpenhamn :)

2007-01-09 @ 23:43:19
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se