MATKLURIGT

Tom i huvudet. Detsamma gäller kylskåpet och det är därför jag försöker skriva en liten shoppinglista. Dansken kommer aningens för sent ikväll för att det ska vara tal om middag så jag ska bara köpa något knapervänligt men saknar fantasi.. Blir nog bara mackor, kanske lite ost och frukt med. Själv försöker jag vara ekonomisk och leva på luft (nej, men bröd och gröt typ) just nu men det vore ju trevligt att inte behöva framkalla ett beteende i stil med "öppna kylen i 1 minut och titta på innehållet för att sedan stänga den igen" som han ägnar sig åt rätt ofta då han är här. Jag vet egentligen inte vad det är han vill ska finnas "hemma" eftersom han ibland beklagar sig över att han äter mycket mer/fetare mat än vad han brukar här men samtidigt.. köper jag något i stil med kakor eller glass så äter han ju det. Det är helt enkelt svårt att veta vad man ska köpa om man är "hungrig men inte vill laga varm mat" om ni förstår vad jag menar. Inte minst eftersom jag inte är riktigt hemma i de danska matbutikerna ännu och ofta får gå till åtminstone två ställen (de är så små och har taskigt sortiment) innan jag fått ihop allt jag ska ha. Sådana i stil med ICA Maxi/Kvantum är det ont om här.. den enda lite större som jag vet om är Føtex på Vesterbro och där har man inte precis vägarna förbi. Äsch, jag avskyr verkligen att "matplanera" - kan man inte bara sondmatas så skulle man slippa allt det där..

Kommentarer
Postat av: Lena

Kan du inte göra nån kall tonfiskröra eller kycklingröra att ha på macka då?

Postat av: emma

köp ngn god exotisk frukt tex vindruvor och nötter kanske?

2007-01-19 @ 16:28:51
Postat av: Sassa

Alltid samma problem! det är detsamma här, jätte svårt att hitta en ordentlig matbutik osv. så får man mat ångest! slutar med att jag lever på nötter och kaffe....:/

2007-01-20 @ 06:19:17
URL: http://sas.blogg.se
Postat av: Ellinor

Lena: Mental note till nästa gång!

Emma: Exotisk frukt och mataffärerna här är tyvärr inte a match made in heaven (orkade inte gå till grönsaks-/frukthandel). Inte nötter heller för den delen. Lite päron, kex och Brie blev det men det hann tyvärr aldrig ätas..

Sassa: I USA?! Detta mathimmelrike med supermarkets man kan gå vilse i? Det är klart, kanske inte mitt inne i N.Y City..

2007-01-21 @ 21:49:43
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se