OMBYTTA ROLLER

Dansken kommer inte hit i helgen eftersom han har något jobbprojekt i Stockholm. "Nu då jag bor i Köpenhamn åker du minsann till Stockholm men då jag var där var du i Köpenhamn hela tiden" muttrade jag till svar då jag fick veta det. Gapskratt.. "Jag visste att du skulle säga det!". Ja, det var väl rätt lätt att förutse. Han ska försöka ta ett par jobbdagar här i mitten av nästa vecka istället och det kan ju vara trevligt som omväxling.. ha lite vardag ihop. Förutsatt att jag fått jobb då, annars lär jag ju sitta bredvid som en speedad femåring hela tiden - "Vad gör du?".. "Vem är det där ifrån?". Kyssa honom i nacken och fresta med andra saker..

F ö så gör låret precis lika ont idag som igår, en natts vila hjälpte inte. Det är typiskt med stort T eftersom planen idag var att gå runt på stan och fixa ett butiksjobb. Har bestämt mig för att rucka på mina principer och skaffa något sådant samtidigt som jag söker mer kvalificerade jobb, måste ju trots allt ha en inkomst och mina sparpengar börjar bli lite väl hårt åtgångna. Förhoppningsvis ett sådant där man kan jobba lördag och ha en dag i veckan ledigt istället för att kunna söka annat och gå på intervjuer. Det får hur som helst skjutas upp till morgondagen.. måste dock till banken men det är inte så långt så jag får väl halta iväg. En varm dusch och lite massage kanske hjälper något.

Kommentarer
Postat av: Nannis

Är det översättarjobb du söker först och främst, eller är det även andra jobb? Jag jobbade i översättningsbranschen tidigare och vet att det är väldigt viktigt med översättarutbildning om man just söker sådana jobb. Du har ju dock gjort en hel del översättningsjobb så du kan kanske visa upp arbetsprover istället?

Postat av: Ellinor

Nannis: Nej, jag söker inte alls översättningsjobb eftersom jag, huvudet på spiken, inte har någon utbildning där. Jag får frilansjobb från ett företag som behöver hjälp med översättningar av dokument lite då och då bara.

2007-01-30 @ 14:30:05
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Hannah

Satt & sökte på 'översättningsjobb' på google;
- & hamnade här! *ler*
Har Du några tips på hur man kan komma in,
-& som Du frilansa på översättningsjobb?
Jag har ärligt talat inte tänkt på detta som ett yrkesval tidigare,
men nu har jag börjat fundera över vad jag brinner för;
- & det har alltid varit text & ord, bland andra kreativa uttryckssätt.
Läste humansitisk linje på gymnasiet;
med massor av svenska & engelska
men också franska, italienska & latin.
Nu har jag jobbat med inredning i tio år,
-& det är (tyvärr) bara svenskan & engelskan jag 'jobbat på'
att utvecklas i språkligt & skriftligt.
Blev nyfiken bara; eftersom Du inte heller har någon utbildning inom detta. Några tips till mig?
Önskar Dig en fin helg!
med Vänliga Hälsningar Hannah

2008-02-02 @ 00:48:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se