OPLANERAD UTEKVÄLL

Inte riktigt som planerat.. men det blev i alla fall en rejäl utekväll igår och jag har inte orkat mig upp på riktigt förrän nu (skyller på att jag inte hade sovit på 24h då vi gav oss ut -  och man blir riktigt i gasen då vill jag lova!). Träffade i alla fall Therese och Maj på Kongens Nytorv och vi gick och åt på El Viejo Mexico som bestämt. God mat (burrito till varmrätt, banana split till efterrätt samt ett par glas chilenskt vin), häftig interiör och mysig stämning.. roligt dessutom att de vid 22-tiden flyttade en massa bord och höll salsalektion för ett sällskap som var där på födelsedagsfest. Skrattade riktigt mycket åt vissa personers entusiasm och inte fullt lika stora talang!

Gick vidare till K-bar där jag inte varit förut men gillar massor - min typ av ställe! Apple Martinin jag beställde först var iofs så stark att jag höll på att trilla baklänges men det är väl bra att de inte snålar på spriten.. Efter ett tag kom även Jens (en vän till Therese), Rune och Emil dit som var hur trevliga som helst och då baren stängde gick vi minus Maj vidare till Copenhagen Jazzhouse. Efter jazzkonserterna (som jag kan tänka mig att gå på någon gång) tidigt på kvällarna är det ju nattklubb och vi höll oss på undervåningen för att slippa latinon och den extremt höga musiken som är däruppe. Inte min sorts musik egentligen, mer R&B och typ Justin Timberlake än disco och "gamla godingar" men det är nog jag som börjar bli gammal och konservativ. Det är i alla fall väldigt blandat (och mycket!) folk men jag tycker det är lite för stort och opersonligt för att gilla till hundra. Plus att de ju tar entré vilket man annars ofta slipper här på ställen som inte har så stora dansgolv.

Vid halv 5 gick vi i alla fall och det är nu brighta Ellinor slog till då det visade sig att sista nattbussen hem till mig hade gått och första bussen inte skulle komma på ett par timmar. De andra bor på Nørrebro + Fredriksberg så de tog en taxi åt det hållet medan jag gick till S-tåget eftersom jag tänkte att ju tågen måste ha börjat gå då. Fel - det hade de inte! Hade redan så mycket ångest över alla pengar jag gjort av med så jag bestämde mig för att gå (!). Den kortaste vägen är via Istedgade men där har jag verkligen ingen lust att traska vid den tidpunkten + att jag inte riktigt hittar så jag tog en väg jag i alla fall minns att dansken och jag tagit med bilen. Lyckades faktiskt med konststycket att inte gå vilse en enda gång men det tog en timme att ta sig hem - dessutom var det ju halv storm så jag höll på att blåsa bort vid ett par tillfällen. Nu i efterhand känns det faktiskt ganska osmart att ha gått som ensam tjej i de där lite sjabbiga kvarteren på Vesterbro som jag inte ens känner till men enda gången jag blev lite skraj var då det stannade en skåpbil ett kort stycke framför mig och någon öppnade bakdörren sådär långsamt, då pinnade jag på rätt rejält och föreställde mig alla möjliga läskiga kidnapparscenarion. Hem kom jag i alla fall och somnade vid halv 7 imorse. Har kommit fram till att det går åt så himla mycket pengar då man går ut att jag får hålla lite låg profil på den fronten framöver tills jag säkrat ett jobb och fått min första lön. Känns inte så roligt att göra av med sina sparpengar på någonting sådant, de är tillräckligt hårt åtgångna redan.

Vad långt det här blev..

Kommentarer
Postat av: Karin

Haha, underhållande läsning var det iallafall :) De spontana utekvällarna blir alltid roligast, sådeså. Hoppas du har känsel i alla kroppsdelar ikväll! Nu ska iallafall jag lägga mig, kramkram!

Postat av: Ellinor

Karin: Ja, de blir alltid det av någon anledning! Skulle också vilja lägga mig men det går ju INTE nu efter 16 h sömn (!). Sov gott i alla fall!

2007-01-15 @ 00:28:28
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: lill-elin

jadu du måste verkligen va rädd om dig och inte gå ensam på halvskumma platser. har själv gjort det massa gånger så jag ska inte säga nåt, men det är så mycket som kan hända.var rädd om dig!
finns det verkligen INGA nattbussar?

2007-01-15 @ 10:16:43
Postat av: Ellinor

Lill-Elin: Jo, jag måste väl det.. och här i Kbh är det lite sjabbigare på vissa ställen om man jämför med Sthlm så jag ska tänka mig för lite i fortsättningen. Jodå, det finns nattbussar var tjugonde minut men de slutar tydligen gå 04.30 och just på söndagar börjar inte tågen gå förrän 2 h senare. Så jag hade otur som kom mittemellan. Men nu vet jag det tills nästa gång :)

2007-01-15 @ 11:10:59
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se