"SYMPATISK OCH KOMPETENT.."

Hade ett mycket bra och givande möte med en HR-konsulent på Poolia i förmiddags. Supertrevlig var hon och vi klickade.. plus att hon i slutet kallade mig både sympatisk och kompetent. Sån't gillas! Enda problemet då det gäller att hitta något till mig där är - as always - språket. Eftersom det är kontorsjobb som är aktuellt och jag inte kan skriva på danska säger det sig självt att det kan ställa till problem. Det handlar alltså om att hitta något där det inte spelar någon större roll. Det kan ju ta tid så jag hänger inte upp mig på dem utan har ett liknande möte imorgon på ett annat, mindre bemanningsföretag. Hoppas det går lika bra! Eftersom jag är en riktig klantfia hade jag missat att företagets HK ligger i Roskilde och att flerdelen av deras kunder också huserar där. Även om det inte är jättelångt (4-5 mil?) så har jag ingen lust att jobba där. Så jag ställde in.

Och jag har syndat! Shoppat m a o fast jag ska hålla på slantarna.. Men det var faktiskt på REA alltsammans!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Varför inte leta efter jobb där affärsspråket är engelska. Har en kompis som jobbar i Köpenhamn på ett it-företag och hon kunde inte ett ord danska när hon började där. Sen kan det ju va en idé att gå nån kvällskurs, skadar ju aldrig.

Postat av: Ellinor

Jessica: Tack för tipset och jo, det gör jag också. Och ska kolla upp danskakurser till hösten tänkte jag eftersom vårens kurser redan startat.

2007-01-18 @ 09:29:58
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Lena

Visst är det kul när man träffar på såna människor!

2007-01-18 @ 14:20:55
URL: http://www.koala.nu/blahblah
Postat av: Ellinor

Lena: Helt klart! Kanske för att man är i en annan sits än i en vanlig intervjusituation - det blir mer avslappnat på något sätt och således bra stämning.. vet inte.

2007-01-18 @ 14:57:09
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Cissi

ett tips är att kolla Dell, de behöver ofta folk, o många svenskar jobbar där. ligger mittemot Ferringhuset...

2007-01-18 @ 18:52:32
Postat av: Ellinor

Cissi: Sökte på Dell för ett par månader sedan men fick det inte.. kanske får försöka igen.

2007-01-21 @ 21:55:03
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se