TJUVAR OCH BANDITER

Idag damp den försenade julklappen från CSN ner i brevlådan (attans att de var så snabba på att snoka reda på min adress) - 6923 kronor att betala under 2007. Finns det något deppigare? Har inte fått inbetalningskort och betalningsplan ännu men det är väl bara en tidsfråga.. shit, jag har inte råd innan jag fått jobb! Jäkla annuitetslån - studielånet (sådana man tog innan 2001) är bara på ca 24000:- medan det andra är.. hm, nästan sju gånger mer. Har aldrig ångrat högskoleåren så mycket som nu, vad gav de mig liksom..? Bitter. Jaja, inga problem att fundera ut var mina återstående julklappspengar plus lönen jag kommer få för en översättning som precis är klar kommer gå till. Hejdå, bärbara hårddisk! Hejdå, beställning från Strawberrynet!

Kollade precis på "Mina sidor" och första förfallodatum är ju inte förrän den sista februari. Då har jag förhoppningsvis hunnit få lite mer pengar, thank you very much.

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag betalar 1.500:- i månaden till CSN och kommer att vara arbetslös från februari. Ska man ansöka om nedsättning av återbetalningsbelopp/månad p.g.a. minskad inkomst ska man tydligen göra det senast 30 nov föregående år! Jo, för man vet ju alltid så långt i förväg att man kommer att bli arbetslös. Kul det kommer att bli...;-(

2007-01-12 @ 10:26:48
Postat av: Angelica

Själv så fick jag papper från de att jag kommer att få pengar. Ångesten kommer dock när det årliga skuldbrevet kommer. Eh, leve universitetsstudier..

Postat av: Ellinor

Linda: 1500:-! Ja, då ska jag inte klaga över mina nästan 600:- eller vad det blir. Fast det där med ansökan om nedsättning av årsbelopp tror jag inte stämmer för jag gjorde det förra året i typ februari och betalade bara in den första inbetalningen. Pröva!

Angelica: Fast om du pluggar fortfarande så kan du väl ansöka om nedsättning också? Ja, tacka vet jag det gamla systemet då de brydde sig om hur mycket man tjänade till skillnad från det nya där allt ska vara betalt på 25 år - bära eller brista..

2007-01-12 @ 22:40:53
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Linda

Ok. Jag var inne på deras hemsida och då stod det 30 november, men jag får ringa till dem och kolla mao. Livet hade ju onekligen blivit lite enklare om det gick!

2007-01-13 @ 00:58:34
Postat av: Ellinor

Linda: Nu ska jag iofs inte svära på det, de kan ju ha ändrat reglerna såklart. Men förra året fick jag panik då jag fick återbetalningsbeskedet (vilket ju är i januari) och vet att det tog några veckor för mig att ansöka om nedsättning och det var inga som helst problem. Lycka till i alla fall!

2007-01-13 @ 01:32:14
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se