Ettor och nollor

Min lilla Acer sjunger på sista versen. Den har segat rejält ett bra tag nu, och enligt Dansken som lekte datordoktor i helgen så är det bara en tidsfråga innan den skär ihop helt. Är ju i och för sig tre år gammal vid det här laget så något annat är väl inte att vänta. Laptops har kort livslängd.

Hur som helst tillåter min ekonomi f n inte klumpköp i form av en ny dator. Därför funderar jag på att ansöka om ett privatlån på kanske 10.000:- hos min bank. Betydligt bättre deal än elektronikföretagens ockerräntor på finansieringslösningar. Blir jag beviljad lån är det så dags att börja fundera på vilken dator jag ska köpa.

Kravspecifikation:
- Minst 120 GB hårddisk och 1 GB (?) RAM-minne
- CD- och DVD-brännare
- Helst Bluetooth
- Wlan
- Windows XP (men det inser jag är så gott som ett omöjligt krav numera)
- Gärna snygg = silverfärgat skal

Några tips?
Den här från LG ligger bra till! Gör LG bra datorer? Vore ju dessutom himla smidigt att kunna köpa via Danskens företag och slippa momsen.

Kommentarer
Postat av: Veronika

Jag blev beviljad lån på nordea för inköp av dator. Och som säkerhet hade jag studiemedlet. Och det fick jag. Så hoppas det går bra för dig också. Betydligt bättre än affärernas avbetalningar.

Postat av: Ellinor

Veronika: Ah, det låter ju toppen! Jag har ju dessutom jobb plus att det är lite enklare med lån och sådant i DK av någon anledning. Ska bestämt boka in ett möte med Nordea (min bank med) så fort jag kan!

2007-07-03 @ 22:54:32
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: ida

jag skulle ta 2 gb ram som det finns

2007-07-03 @ 23:04:55
Postat av: Ellinor

Ida: Ja, absolut.. det var minst 1 GB ram jag skrev.

2007-07-03 @ 23:06:24
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Kerstin

Jag är också på väg att köpa ny dator. Men fy fan vad dyrt det är. Suck...

2007-07-04 @ 08:19:13
URL: http://kerstinrosalia.blogspot.com/
Postat av: anna

datorokunniga jag undrar varför det är ett omöjligt krav att få Windows XP numera? Jag trodde att det var det operativsystemet som fortfarande "gäller".

2007-07-04 @ 09:52:06
Postat av: Angelica

Köp en HP, finns med XP. Jag har en Acer som dog och jag skulle aldrig köpa ett ganska okänt datamärke igen. Min sambo köpte en billig och schysst HP via Dustin.

2007-07-04 @ 09:59:57
URL: http://angelicas.webblogg.se
Postat av: Ellinor

Kerstin: Tell me about it, åtminstone om vill ha något beyond basic..
Anna: Alla laptops jag kollat på (iaf online) har Vista. Suger gör det.. är så mycket krångel med det om man använder Explorer att det finns inte. Och med andra program också för den delen.
Angelica: Fast de är ju så fula.. sedan har jag inte hört så mycket gott om HP. Min Acer har jag varit himla nöjd med - fram till nu då.

2007-07-04 @ 18:42:02
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: anna

I see. Jag trodde att vista inte hade slagit igenom än, eftersom det är så mycket problem med det.

2007-07-06 @ 08:24:31
Postat av: Alena

Min Acer går också på sista versen nu, men mitt nästa inköp i datorvärlden blir defitinivt en Mac. De kostar lite mer men att köpa en Acer igen tror jag inte sker även om jag är supernöjd med min dator (tills den bestämmer sig för att krångla).

2007-07-07 @ 09:59:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se