Nära skjuter ingen hare

Det är svårt det här med linser. Har testat dem i ett par veckor nu med - 2,25 på båda. Så tyckte jag det var lite knepigt att växla mellan att se på långt och nära håll, t ex om man sitter framför datorn med tv:n på samtidigt och ska se på båda. Påtalade detta då jag var hos optikern för en vecka sedan och fick några extra att prova ett par dagar till, fast med -2 på höger och -2,25 på vänster. Det medför ju att med dessa ser jag något sämre på långt håll medan det är lättare att fokusera på nära och nu kan jag inte bestämma mig för om jag ska ha dessa eller de med samma styrka på båda.

Lutar åt att det blir de första i alla fall, man kan ju faktiskt ändra i abonnemanget om det skulle visa sig att det inte funkar. Och skulle det bli illa på jobbet får jag väl i värsta fall skaffa mig ett par terminalglasögon att bara ha där, det står ju isf dem för tror jag. Hm, terminalglasögon.. det är då man vet att man är tant.

Kommentarer
Postat av: Anci

Nej då,terminalglasögon har inget med ålder=tant att göra.Tro mig, 20-25 åringar kan också behöva den typen av glasögon.

2007-06-02 @ 22:38:23
Postat av: Li

Vad är terminalglasögon egentligen?

2007-06-03 @ 16:35:47
Postat av: Ellinor

Anci: Nejdå, jag vet.. Men lite gör man ju den associationen.
Li: Arbetsglasögon, t ex om man sitter vid en skärm och jobbar hela dagarna så kan det hända att linserna inte alltid räcker till och då kan man få använda sig av ett par extra glasögon. Rätt ofta så står arbetsgivaren för den här utgiften i och med att det är glasögon man bara har på jobbet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se