Slumbesök

Ikväll har jag varit på besök i slummen - jajamensan! Alla som sett Anna Pihl känner säkert till att hon jobbar på polisstationen Bellahøj i serien. Nå, inte så långt därifrån, i Köpenhamns nordvästkvarter låg några hus med säkert 10 våningar - otroligt nergångna och med en stor byggarbetsplats bakom. Området däromkring är lite nomansland, inte så värst mycket längre från City än vad jag bor nu men med kassa kommunikationer vilket skulle ge tredubbelt så lång restid in till stan och ungefär lika lång restid till jobbet som jag har idag (trots att det ligger på rätt sida). Och människorna jag passerade... low-class är bara förnamnet (sa snobben).

Så nej, 5000:- för en lya där kändes inte så aktuellt. Jag tackade nej. Go figure.

Kommentarer
Postat av: Louise

Hihi, oj vilken skopa jag hade fått om jag sagt så! ;-)
Äh, håll dig borta från slummen. Det dyker säkert upp något.

Postat av: Angelica

Hoppas att du hittar något. Och ja, vissa områden är bara inte rätt. Man vill känna sig säker där man bor och ha goda kommunikationer.
Håller förresten med dig om att det är töntigt att man kallar hundar för sin bebis. Har vänner som gör så. Tokigt! (mesigt)

2007-06-12 @ 09:47:59
URL: http://angelicas.webblogg.se
Postat av: Ellinor

Angelica: Visst är det så och detta kändes fel direkt! Hoppas också på att jag hittar något snart, börjar bli brådis..!

2007-06-13 @ 17:53:22
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se