Final!

Ikväll är det dax!

För sjätte veckan i rad är det så dags för melodifestivalen och efter sju sorger och åtta bedrövelser har vi äntligen kommit fram till finalen i Globen!

Personligen måste jag säga att det egentligen inte finns någon låt som jag tycker förtjänar att få åka till Helsingfors till 100%. Har dock bestämt mig för att hålla på The Ark och det verkar jag ju
inte vara direkt ensam om. Måste påpeka att det till största delen beror på killarna själva (I ♥ Ola Salo) och inte deras låt som jag inte tycker är tillräckligt stark. Det verkar ju hur som helst vara klappat och klart för en The Ark-seger men jag tror faktiskt inte vi ska ropa hej riktigt än.. läs det här så förstår ni varför.

Om vi bortser från mina farhågor betr. The Ark vs Andreas Johnson så tippar jag att det går såhär ikväll:

1. The Ark - The worrying kind
2. Andreas Johnson - A little bit of love
3. Måns Zelmerlöw - Cara mia
4. Sonja Aldén - För att du finns
5. Marie Lindberg - Trying to recall
6. Sanna Nielsen - Vågar du, vågar jag
7. Sarah Dawn Finer - I remember love
8. Sebastian - When the night comes falling
9. Anna Book - Samba sambero
10. Tommy Nilsson - Jag tror på människan

Men det här är vad jag hoppas:

1. The Ark - The worrying kind
2. Andreas Johnson - A little bit of love
3. Måns Zelmerlöw - Cara mia
4. Sonja Aldén - För att du finns
5. Sarah Dawn Finer - I remember love
6. Sanna Nielsen -
Vågar du, vågar jag
7. Sebastian -
When the night comes falling
8. Tommy Nilsson -
Jag tror på människan
9. Anna Book - Samba sambero
10. Marie Lindberg - Trying to recall

Så nu får vi se! Må bäste grupp/man/kvinna vinna!


Kommentarer
Postat av: Bling Bling Girl

Ja det verkar ju vara givet att The Ark går och vinner. Håller med dig om att killarna är roligare än låten. Kul ska det bli att titta ikväll i alla fall!

Postat av: Ellinor

Bling Bling Girl: Ja, frågan är bara om det räcker i Helsingfors.. men å andra sidan tror jag inte att någon av de övriga tävlande skulle få en bättre placering där. Äsch, vi får se men visst ska det bli kul :)

2007-03-10 @ 19:02:00
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: leopardia

jag älskar verkligen ola och the ark, men den här låten var verkligen dålig.
jag tror ju att marie kommer att vinna, men det visar sig ju :)

2007-03-10 @ 20:56:06
URL: http://leopardia:webblogg.se
Postat av: Ellinor

Leopardia: Nu skojar du?! Hon skulle komma sist i Finland, mark my words..

2007-03-10 @ 21:06:52
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se