Såhär går det till i Danmark

I Danmark ser helgdagarna lite annorlunda ut om man jämför med Sverige. Nästa vecka är det påsk och det innebär helledigt torsdag-måndag (dvs skärtorsdagen är också röd dag). Den 4 maj är det något som kallas för "Store Bededag" vilket härligt nog råkar vara en fredag och då är det tänkt att jag och dansken eventuellt ska ta en liten tur någonstans. Anledningen är att vi firar 2 år den 13/5 så det blir en tidig present till oss båda! Var är inte bestämt och jag har förkunnat att jag lämnar allt upp till honom.. han får bestämma resmål + boka - fast jag lär nog få påminna honom så att det verkligen blir av har jag en känsla av.

Tillbaka till helgdagarna så ser i gengäld både sommaren och hösten dyster ut eftersom varken Midsommardagen eller Alla Helgons Dag innebär ledigt från jobbet. Men det är ju nuet som räknas och jag ser fram emot några lediga dagar att smälta och ta in alla nya intryck på. Sedan får vi hoppas att jag inte glömt bort hur allt går till efter helgen - får ta hem anteckningarna och plugga på!

Kommentarer
Postat av: Annie

låter så härligt... :)
Ser också framemot påsken, äta snask och slappa. Förhoppningsvis...

Postat av: Ivana

Grattis på 2-årsdagen i förskott!

2007-03-29 @ 21:41:08
URL: http://pimpgizmo.blogspot.com
Postat av: Lilla Vivvi

Jag minns så väl hur jag avskydde att alla butiker hade stängt på söndagar... Vilket ledde till att det på lördagarna var det fullt med människor som stressade runt i stan överallt.

2007-03-30 @ 00:23:52
URL: http://vivviskrafs.blogspot.com/
Postat av: Linda K

hej hopp nu ska jag iväg och inspireras av en av dina landsmän :D

2007-03-30 @ 09:08:36
URL: http://iabloggar.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Annie: Ja, påsken är ett litet andningshål fast påsksnask är ju riktigt äckligt.. ägg med skum eller marsipan i, blä!

Ivana: Tack, snäckan! Vi får hoppas att det håller tills dess också.. ;)

Lilla Vivvi: Det är sant - det är MYCKET folk ute om lördagarna men jag tycker annars inte att det är så farligt med söndagsstängt faktiskt. 1:a i månaden är det ju öppet + att det ju finns en del mataffärer öppna där man kan få sig sin bakismat i alla fall.

Linda K: Ja, jag var inte alls avis.. :p

2007-03-31 @ 09:12:08
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se