Varför man inte ska driva ett företag om man är ekonomiskt handikappad

Hej Ellinor.

Jag är ledsen att jag inte har hört av mig, men jag hade velat ha något att komma med. Vi har haft en tungt första kvartal, där vi gått back nästan varje nummer. Så därfär sitter vi tight till med pengar, nu är det inga jättepengar du ska ha men vi har inte dom heller. Jag hoppas att kunna utverka någonting till slutet på nästa vecka då är det lönevecka så då borde det bli bättre med annonser.

Jag förstår att du är förbannad och besviken. Det skulle jag också vara. Jag är mycket tacksam om du trots allt vill fortsätta med "Det händer", vill du inte det så förstår jag.

Mvh
**** ********


Jag vill ha min lön! Jag behöver min lön! För tre j**la månader sedan skulle jag ha fått betalt och det är bara ursäkter på varann! Varför jag inte bara lägger av? Därför att då har jag no chance in hell att få se de där pengarna någonsin.. nu har jag åtminstone en hållhake. Det värsta är ju att skulden tickar uppåt för varje vecka så jag kommer aldrig kunna lägga av utan att förlora minst några tusen. Skulle aldrig ha börjat med det där.. det är en ond cirkel.

Kommentarer
Postat av: Anonym

såklart kan de bara inte skita i att betala ut för att du inte skriver...
sluta! för guds skull, sluta!
eller så skriver du ett nytt kapitell i "the never ending story"

Postat av: Ellinor

Punaniii: Jo, de kan faktiskt strunta i det. Vi skrev nämligen aldrig något formellt anställningskontrakt och tvivlar på att jag är inskriven som anställd även om jag får utbetald lön netto. Äh, vet inte hur deras papper ser ut alls! I sommar tar tidningen ett uppehåll på ca 2 mån så jag kanske backar ur i samband med det.

2007-03-19 @ 10:34:44
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Louise

Du får väl se det som en pro bono-grej som är bra för din "karma" om inte annat. Fast jag förstår att det är surt, det gör jag verkligen.

2007-03-19 @ 16:07:14
URL: http://louraverise.blogspot.com
Postat av: Annie

Jädrar vad irriterande. Klart du ska ha dina pengar. Ett muntligt avtal är värt lika mycket som ett skriftligt. Spara all mejlkonversation... Har du ingen juristkompis inom arbetsrätt? Grr, det är så dåligt stil på vissa företag.

2007-03-19 @ 19:17:11
URL: http://enteranniesworld.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Louise: Har ju fått betalt ett par gånger i alla fall (har ju gjort detta i över 1 år) men det som är jobbigt är att behöva tjata om det vareviga gång. Nu är det inte något jättearbete, tar ett par timmar i anspråk varje vecka, men jobbar gratis gör jag verkligen inte i alla fall..

Annie: Du har helt rätt betr. muntligt vs skriftligt kontrakt. Har ju läst lite juridik själv men har ett par bekanta som jobbar med det så jag får väl kanske rådfråga dem om det skulle vara så att pengarna verkligen inte kommer. Gissa om jag är glad för att jag aldrig började jobba där "på riktigt" då det var på tal i början av förra året. Ägaren är skyldig bara redaktionschefen ca 50 000 i utebliven lön just nu.. Man kan nästan tro att vi lever i gamla Sovjet!

2007-03-20 @ 03:19:49
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se