27, going on 14

Pinsam sak jag råkade göra i lördags natt - och mig!

Det finns ju en mycket vacker
man jag träffade (att kalla det för "dejta" är nog att ta i) ett par ggr strax innan jag stötte på Dansken. Och som definitivt skulle hamna på min freebielista* om vanliga människor fick vara med och inte bara kändisar. För han var bra. Ruskigt bra. Eller vi var bra ihop snarare. (Hm, undrar om jag saknar honom?)

I alla fall. Då jag har fått mig ett par glas ringer jag folk. Nästan utan undantag (det är därför jag borde lämna mobilen hemma vid dylika tillfällen). Och nu ringer jag den här mannen. Det är bara det att jag ångrar mig efter att det gått ett par signaler och han inte hunnit svara så jag lägger på. Naturligtvis ringer han upp igen tio sekunder senare. Han verkar inte känna igen min röst så jag spelar lite förvirrad och säger att jag måste ha ringt fel. Gott så och vi lägger på.

Men nu är jag en sådan jubelidiot att jag bestämmer mig för att jag vill prata med honom i alla fall och ringer upp igen! Presenterar mig och nu vet han ju vem jag är. Får veta att jag har flyttat till Danmark och han säger att han precis kom hem från krogen själv och ska sova ("Men ring gärna nån annan dag"). Vet att jag överdriver men nu skäms jag verkligen. Hur gammal är man om man sitter och ringer gamla ex klockan 3 på morgonen bara för att man fått sig ett par glas? 14? Och han är 40. Lär väl aldrig någonsin ringa honom igen.

* Känd från Friends. Om man har ett förhållande får man göra en lista på fem kändisar man får ha sex med utan att ens partner kan bli sur.

Kommentarer
Postat av: Veronika

Så där gjorde jag får några år sen, men det är ganska puckat. Måste säga att nu var det länge sen jag fylleringde någon, och också väldigt länge sen jag blev fylleringd. Tror det har mer mer fyllenivå än ålder att göra.

Postat av: Ellinor

Veronika: Du är mao betydligt mognare än vad jag är ;) Mitt problem är nog - snarare än fyllenivå - att jag ofta tappar en rätt stor del av mitt omdöme efter några glas. Till en viss gräns då naturligtvis, är alltid hyfsat medveten om vad jag gör ändå och det är ju skönt. Men det hindrar mig uppenbarligen inte..

2007-05-31 @ 19:14:29
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Jerk

Det kanske är något som drabbar oss som är födda i mitten av oktober :)
Jag är likadan själv..men begränsar mig inte till ex utan jag kan gå igenom hela telefonboken då jag är som mest manisk..och det är alltid viktiga saker jag ska diskutera ;)

2007-05-31 @ 21:43:44
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: Ellinor

Jerk: Kanske kan skylla på det ja', vad smart ;) Shit, riktigt så jobbigt som du verkar bli blir inte jag åtminstone!

2007-06-02 @ 15:10:52
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se