Äckel

Tänk vad min mobil har ringt mycket sedan jag satte in annons om lägenhet i Den Blå Avis i förrgår kväll. Igår glömde jag den hemma = tre missade samtal från okänt nummer men inget meddelande på svararen. Imorse ringde den kvart i sju från okänt nummer. Jag svarade inte. I förmiddags ringde den igen från okänt nummer. Tyst i luren men jag hörde att det var någon där. Några timmar sedan ringde den ytterligare en gång - från *tada!* okänt nummer. Konversationen gick ungefär såhär i en något förkortad version:

- Du hade sökt lägenhet?
- Ja - det stämmer!
- Hur stor ska den vara?
- Tja.. minst 30 kvadrat.
- Hur mycket får den kosta?
- Max 5000:- inkl. forbrug som jag skrev i annonsen.
- Ok, jag har en lägenhet på ???gade
(minns inte namnet) som kostar 5500:-.
- Det är nog tyvärr lite för mycket för mig är jag rädd.
- Hm.. ok, vi kan nog komma överens om något.
- Eh, jaha. Kan jag komma och titta på lägenheten?
- Vi kan komma överens om hyran först.
- Men alltså - jag kan inte bara tacka ja på telefon i alla fall. Jag måste få se lägenheten.
- Du kan få den billigare. Fast då ingår det att vi knæpper
(= kn*llar) en gång i månaden.
- ?! Nej tack! Adjö!

På något vis anar jag att det kan ha varit samma snubbe som ringde alla gånger..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilket äckel! Känns ju bra att veta att en sån har ens nummer... inte. Du hittar säkert nåt bra snart, håller mina tummar!

Postat av: Veronika

Lika illa i Uppsala, hade en kompis som satte in annons för bostad här och hon fick också äckelgubbe-samtal. Obehagligt.

2007-05-30 @ 20:59:10
URL: http://sagoslott.wordpress.com
Postat av: doris

ja shit...inte lätt det där. jag fick också en stalker efter att ha sökt lgh här i köpenhamn. han har precis slutat ringa nu. men det höll nog i sig en månad iaf...ughh...så jag är fortfarande bostadslös :)

2007-05-30 @ 21:15:12
URL: http://vardagshysteri.blogspot.com
Postat av: Angelica

Fy fan vad äckligt! Alltså min hypotes om att det finns idioter till allt, är rätt!

2007-05-30 @ 22:01:41
URL: http://angelicas.webblogg.se
Postat av: Danne

Åh, mysigt:( Hoppas på mer tur under resans gång. Har bokat resa till Grekland om två veckor förresten. Ska bli skönt att komma bort ett tag.

2007-05-31 @ 08:57:22
Postat av: Ellinor

Anonym: Mm, verkligen! Hade han haft min adress också hade jag varit rätt nervös vid det här laget..
Veronika: Ja, det har nog inte med location att göra - perversa idioter finns det överallt tyvärr :(
Doris: Suck, vad är det för fel på folk?! Hur hanterade du det då? Svarade du då han ringde?
Angelica: Det stämmer nog rätt bra, ja'!
Danne: Mm, det hoppas jag med! Har ju en månad på mig i alla fall. Var i Grekland ska ni? Jag och K tar en sista minuten under min semestervecka i början av augusti. Var vi hamnar får vi se men Bulgarien och Mallis går bort! Vill nog helst till Grekland jag med. Alternativt Sardinien/Korsika/Sicilien.

2007-05-31 @ 19:19:11
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Danne

Vi resonerade på nästan exakt samma sätt. Sista-minuten, nej till Bulgarien och Mallis (även om vi kort övervägde Gran Canaria), Sardinien/Sicilien kollade vi på men hittade inget som verkade intressant (även om vi båda ville dit) så det blev Kefalonien i Grekland. Söder om Korfu, inte så turistigt, ett fyrstjärnigt lägenhetshotell på ett berg med utsikt över hela havet, pool och restaurang, 1 km till jättefina och relativt folktomma stränder och fyra kilometer utanför en liten by med finfina tavernor och sånt. Kort sagt - paradiset:) Och det för 4.200 kr per person.

2007-06-01 @ 21:53:51
Postat av: Ellinor

Danne: Åååh, låter underbart! Fast K kräver nog ett ställe med lite mer aktiviteter att ta sig för. Men det ska bli spännande att testa sista minuten och bestämma sig typ dagen före man åker var man hamnar..

2007-06-02 @ 17:39:28
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Johanna

Fy fan vad lågt! Vad arg jag blev nu.. usch...

2007-06-04 @ 14:29:50
URL: http://johannaheltenkelt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se