Here we go again

Nu sätter bostadsjakten igång igen! Rättare sagt, det är hög tid för mig att börja leta eftersom det bara är en dryg månad kvar tills jag blir utkickad från denna :( Har redan kikat lite och det är onekligen lätt att tappa modet då man ser prisnivån, folk saltar nog hyrorna ganska så friskt! Inser att jag hade rätt mycket tur med den här lägenheten, 3500:- för en rätt stor 1:a fem kilometer från Rådhuspladsen är prisvärt även om den inte är i absolut toppskick. Så det är trist att Heidi nu ska sälja andelen (och jag tänker inte köpa den).

Kravspecifikation för nästa lya

- Uthyrningsperiod minst ett år - gärna längre (sedan köper jag nog en andel, alternativt ger mig på det omöjliga uppdraget att skaffa ett förstahandskontrakt)

- Läge: Fredriksberg, någon av alla stadsdelar som slutar på -bro, Amager, Sydhavn (där bor jag nu). Valby eller Brønshøj är andrahandsval. Viktigt att det inte är alltför krångligt att ta sig till S-togen mot Ballerup/Fredrikssund .

- 1:a eller 2:a på allra minst 35 kvadrat. Maxhyra 5000:-, helst mindre.

- Goda förvaringsmöjligheter i lägenheten (vilket jag inte har nu!) och brukningsbart källarförråd

- Helst fællesvaskeri, alternativt närhet till møntvask

Det är väl inte helt omöjligt tycker jag! Ni kan ju hojta om något dyker upp, haha..! Genom logistik-Søren på jobbet har jag faktiskt redan ansökt om en lägenhet (första hand!). Chansen att jag får den är dock minimal eftersom den först ska bjudas ut till husets alla nuvarande hyresgäster och deras släktingar. Svågerpolitik! Men håller en tumme i alla fall!

Imorrn är det jag som börjar sätta ut bostadsannonser!

Kommentarer
Postat av: Linda K

håller tummarna för god jaktlycka!

Postat av: Angelica

Lycka till! Jag vet hur svårt det är i lilla Östersund, borde då vara ännu svårare i Köpenhamn.

2007-05-26 @ 23:00:22
URL: http://angelicas.webblogg.se
Postat av: Nina

Stackars dig..been there done that några gånger så jag vet hur de e..Hoppas du hittar nåt bra!!

2007-05-26 @ 23:21:26
URL: http://madebynina.blogg.se
Postat av: Ellinor

Linda: Tack! Det lär behövas minst sagt..
Angelica: Det är det nog (svårare än i Ö-sund alltså) och framför allt andrahandsmarknaden är rena rama slagfältet!
Nina: Gaah, ja - det hoppas jag med! Något hittar jag väl alltid men sedan om det blir till rätt pris och med rätt läge återstår att se..

2007-05-27 @ 12:27:28
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se