Jag hatar inte Malmö längre

Jodetärså, att jag har varit i Malmö idag! Och handlat naturgodis. Och leverpastej med gurka. Och Kalles kaviar med ägg. Och osötat äppelmos. Och polarkakor. Och risgrynsgröt på tub. Och lite annat sån't där som jag saknar lite då och då i Danmark.

För övrigt så blev det ett par julklappar. Och fina lila strumpisar till mig själv. Och örhängen. Och ljuslykta + doftljus.

Saker jag ångrar att jag inte köpte i Malmö: Lila sidentunika från Wera/Åhléns. Platta fodrade stövlar på Din Sko (fast det har vi ju här på
Fisketorvet). Prickig blus på Zara. Tuff väggklocka på Village (kunde inte komma på till vem jag skulle ge den i julklapp och själv har jag ju inget eget kök just nu).

Kommentarer
Postat av: Karin

Det är omöjligt att hata en stad som erbjuder leverpastej, polarkakor och Kalles kaviar. Det kan till och med vara förbjudet. Jag skulle nog nästan kunna tänka mig att åka till Sderot om jag kunde handla leverpastej där...

Postat av: Ellinor

Karin: :) Det har du alldeles rätt i! Men du kan väl åka till IKEA och åtminstone få det sistnämnda hoppas jag...? Lustigt att jag aldrig någonsin åt kaviar då jag faktiskt bodde i Sverige dock. Var ligger Sderot förresten?

2007-11-11 @ 21:44:30
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Karin

Det sjuka är att de inte har Kalles kaviar på IKEA här! Det finns väl knappast något mer svenskt?

Sderot är en liten stad som ligger precis vid gränsen till Gaza-remsan och som det dagligen faller raketer på från Gaza. Ingen vettig person som kan undvika det skulle åka dit.

2007-11-17 @ 10:55:02
URL: http://kalasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se